Aviseringar
Rensa alla

sverigedemokrater växer nog mer nu.


Ämnesstartare

är det bara jag som tror att folk som kastar ägg, golfbollar, tårtor, klottrar politiska budskap och sätter fast bomber och spränger bilar som tillhör politiker från SD kommer att göra att SD växer snarare än tvärtom?

ungefär på samma sätt som SD växte när media och övriga partier ''fryste ut'' SD. det ledde bara till att folk tyckte synd om dom eller röstade för SD i ren protest för att dom var förbannad.

nu fattar det bara att det är någon som inte har ett svenskt namn eller ursprung som gör något mot SD. då kommer dom växa ännu mer. hela avpixlat-cirkusen kommer att köra igång. tycker att strategin att göra ''hysch hysch'' SD talar är en dålig strategi. en del kommer också att uppfatta det som att folk vill dölja ''sanningen'' som SD säger sig stå för.

 

 

 


   
Citera
Ämnesstartare

är trött på dig, kan inte du känna dig kränkd o  försvinna snart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dom som känner sig mer 'svenska'  än andra kommer nog rösta på SD ^^ 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det sorgligaste av allting är att SD hade inte varit ett smack utan anhängare 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vänta lite, vad har SD med växter att göra? Fattar ntLedsen

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo: är trött på dig, kan inte du känna dig kränkd o försvinna snart

du är bara arg för att jag har rätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaron: Dom som känner sig mer 'svenska' än andra kommer nog rösta på SD ^^

sd är också ett missnöjesparti. om tex. ens lägenhet är smutsig och flickvännen har lämnat en kan man skylla på regeringen och rösta på sd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De växer så fort de får uppmärksamhet, oavsett om det är järnrörs- eller tårtbaserat. De får också uppmärksamhet när de klagar på att de inte får någon uppmärksamhet. Summa kardemumma: Gällande "Sd växer när man gör si eller så" är det hugget som stucket, ty deras framgång grundar sig i utnyttjat missnöje och populism, vilket kan riktas åt endera hållet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: Gällande "Sd växer när man gör si eller så" är det hugget som stucket, ty deras framgång grundar sig i utnyttjat missnöje och populism, vilket kan riktas åt endera hållet.

SD växer för att folk håller med SD, svårare än så är det inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:
sd är också ett missnöjesparti. om tex. ens lägenhet är smutsig och flickvännen har lämnat en kan man skylla på regeringen och rösta på sd.

Förstår inte riktigt grejen med att kalla SD för "missnöjesparti". Alla oppositionspartier är väl i någon bemärkelse missnöjespartier mot de styrande och alla väljare som inte röstar på alliansen är väl missnöjda med alliansen, annars hade man ju röstat på dem. Alla partier får väl röster för att folk håller med dem och för att man inte håller med de andra partierna. Trams att kalla SD för missnöjesparti. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

SD växer för att folk håller med SD, svårare än så är det inte.

nja. 
delvis, så klart, men jag tror att SD är det riksdagsparti som innehar flest sympatiröster och jag-tycker-inte-att-andra-partier-tar-tag-i-viktiga-frågor-och-därför-röstar-jag-sd-även-om-jag-inte-tycker-de-tar-tag-i-det-på-rätt-sätt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bryr mig inte om folk som röstar på SD för att de tycker synd om dom. Vilka människor gör det ens? :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

koalan:

nja. 
delvis, så klart, men jag tror att SD är det riksdagsparti som innehar flest sympatiröster och jag-tycker-inte-att-andra-partier-tar-tag-i-viktiga-frågor-och-därför-röstar-jag-sd-även-om-jag-inte-tycker-de-tar-tag-i-det-på-rätt-sätt. 

Men så kan det ju lika gärna vara om man röstar på något annat parti. Man röstar på MP för att man vill förbättra miljön och för att man tycker att de andra partierna inte tar tag i miljöfrågan tillräckligt mycket, men samtidigt kanske man inte stödjer alla MPs frågor som exempelvis nedmonteringen av välfärden och av försvaret. Dessutom visar undersökningar att SD har de mest lojala väljarna, alltså flest väljare som inte kan tänka sig att rösta på något annat parti.


   
SvaraCitera
SOMBI

det är så sant så sant. Hur mkt jag än tycker illa om SD så håller jag inte med de som lägger ut bilder på facebook på en jimmie åkesson med tårta i ansiktet och tycker det är kul. men det är kanske bara jag som börjar bli gammal och tråkig.

D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag hade tyckt de var kul oavsett vilken partiledare hade fått det..


   
SvaraCitera