Aviseringar
Rensa alla

sverigedemokrater växer nog mer nu.


Ämnesstartare

Anura:
bryr mig inte om folk som röstar på SD för att de tycker synd om dom. Vilka människor gör det ens? :S

Finns en hel del. Se bara på valet 76.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: SD växer för att folk håller med SD, svårare än så är det inte.

Visst har ni renrasiga (höhö) anhängare, men Sd är först och främst ett missnöjesparti, vilket innebär att många av rösterna inte är för Sd, utan emot alla andra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Men så kan det ju lika gärna vara om man röstar på något annat parti. Man röstar på MP för att man vill förbättra miljön och för att man tycker att de andra partierna inte tar tag i miljöfrågan tillräckligt mycket, men samtidigt kanske man inte stödjer alla MPs frågor som exempelvis nedmonteringen av välfärden och av försvaret. Dessutom visar undersökningar att SD har de mest lojala väljarna, alltså flest väljare som inte kan tänka sig att rösta på något annat parti.

ah, såklart! 
men jag tror fortfarande att SD har FLEST sådana väljare.
ang. den där undersökningen kan jag absolut tänka mig att det beror just på att folk tänker rösta på SD tills andra partier "tar tag i saken" och att det är därfrån lojaliteten kommer.
obs spekulerar bara. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: inns en hel del

Man skall rösta på de parti man tycker har de bästa politiska åsikter som en själv. Inte för ett parti som man tycker synd om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Men så kan det ju lika gärna vara om man röstar på något annat parti. Man röstar på MP för att man vill förbättra miljön och för att man tycker att de andra partierna inte tar tag i miljöfrågan tillräckligt mycket, men samtidigt kanske man inte stödjer alla MPs frågor som exempelvis nedmonteringen av välfärden och av försvaret. Dessutom visar undersökningar att SD har de mest lojala väljarna, alltså flest väljare som inte kan tänka sig att rösta på något annat parti.

flest bönder som inte orkar läsa partiprogram, i synnerhet inte från flera partier, menar du.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Visst har ni renrasiga (höhö) anhängare, men Sd är först och främst ett missnöjesparti, vilket innebär att många av rösterna inte är för Sd, utan mot alla andra.

Det där tror jag inte ett dugg på. SD har de mest lojala väljarna och jag är också ganska övertygad om att SD är det parti vars åsikter speglar allmänhetens åsikter mest av alla partier. Folk röstar på SD för att de tycker om SD, svårare än så är det inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

flest bönder som inte orkar läsa partiprogram, i synnerhet inte från flera partier, menar du.

Nej?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Det där tror jag inte ett dugg på.

Du slipper.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Det där tror jag inte ett dugg på. SD har de mest lojala väljarna och jag är också ganska övertygad om att SD är det parti vars åsikter speglar allmänhetens åsikter mest av alla partier. Folk röstar på SD för att de tycker om SD, svårare än så är det inte.

....fast SD är tredje största så det där stämmer ju definitivt inte. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Det där tror jag inte ett dugg på

Nej, det är ju inte så överraskande.

NiklasW: och jag är också ganska övertygad om att SD är det parti vars åsikter speglar allmänhetens åsikter mest av alla partier.

Det rimmar rätt illa med att de dels inte är i regeringsställning och dels garanterat är det mest avskydda riksdagspartiet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Du slipper.

Tack. Du kanske har rätt i att det finns ett fåtal SD-väljare som enbart röstar på partiet för att ge en känga till etablissemanget och övriga partier. Men när man ändå har åsikter som flest svenskar delar och när man ändå ligger över 12% opinionsmätningarna så är det omöjligt att "missnöjesrösterna" är något annat än en minoritet. SD ökar på grund av att folk delar deras åsikter och på grund av att fler och fler upptäcker att SD inte är det där främlingsfientliga rasistiska parti som medier och andra partier försöker göra gällande. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: och på grund av att fler och fler upptäcker att SD inte är det där främlingsfientliga

eller så kanske folk inte förstår eller bryr sig om att de är främlingsfientliga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: SD inte är det där främlingsfientliga rasistiska parti som medier och andra partier försöker göra gällande.

Ändrade om mitt inlägg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

koalan:

....fast SD är tredje största så det där stämmer ju definitivt inte. 

Nachac:

Det rimmar rätt illa med att de dels inte är i regeringsställning och dels garanterat är det mest avskydda riksdagspartiet.

Det beror inte på att åsitkerna inte stämmer överens med folkets utan på grund av att folk inte vet var man har SD. Många vet inte vad SD står för och vissa tror på riktigt att man vill skicka hem invandrare när man i själva verket inte ens vill stoppa invandringen helt. Många går på medias och de övriga partiernas bild av SD som ett extremistiskt rasistiskt parti. De flesta har inte ens läst partiprogrammet, är inte medvetna om att SDs politik bedrivs runt om i hela Europa av vanliga partier, från sossar och moderater och att det i själva verket är Sverige som är extremt iallafall om man jämför med resten av världen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:
Det beror inte på att åsitkerna inte stämmer överens med folkets 

hur vet du detta?????


   
SvaraCitera