Forumet - Sverigedemokraterna?

Sverigedemokraterna?

5095 0 254
Får inget riktigt grepp om Sverigedemokraterna. Varje gång jag frågar folk vad dom står för får jag bara svaret att dom är rasistiska jävlar, men jag menar, dom måste ju ha vissa vettiga synpunkter & argument, annars skulle ju inte folk rösta på dom?
Så alltså. Är det någon som vet om dom har några vettiga synpunkter, eller om det enda dom står för är att "få ut alla invandrare" ?

Spana också in:

född93:

men jag menar, dom måste ju ha vissa vettiga synpunkter & argument, annars skulle ju inte folk rösta på dom?

eller så är dem som röstar på dem som dem? inga vettiga argument och synpunkter? så de passar ihop [cute]

SD är ett parti som egentligen i princip bara vill ha ut dem allra flesta invandrarna ur landet då de ställer till med massa problem. Kallar sig inte själva för rasister men läser man vad många SD-anhängare skriver, som t.ex "iq-lösa somalier" etc så märkr man ganska snabbt att de faktiskt är rasister [cute]

Så SD är kort och gott ett rasistiskt parti som rasister oftast röstar på.
född93:

läskigt ''/ men vad skulle hända om dom kom in i riksdagen? skulle dom få makt att "skicka hem" folk till sina hemländer, eller kan dom bara minska invandringen lite? ;o

Om de får 4% eller mer av rösterna nu till hösten så beror det ju på hur många mandat de får.
De kommer troligtvis inte komma in i regeringen men de skulle nog sabba ett och annat i riksdagen när man röstar vid motioner (förslag)
De kommer knappast få sina motioner igenom iaf om de skulle ha några.
Men det är inte så stor chans att de kommer in tror jag inte. Bara folk röstar på andra partier, istället för att skita i att rösta, så borde det inte vara några problem.
Crypto:

, som t.ex "iq-lösa somalier" etc så märkr man ganska snabbt att de faktiskt är rasister [cute]

Man behöver inte vara rasist eller sverigedemokrat för att konstatera att ovanligt många somaliers intelligensnivå inte är av denna jord, alla vet det, alla ser det, ingen vågar dock säga något.

född93:

men vad skulle hända om dom kom in i riksdagen?

Dom skulle försöka få upp strukturen på invandringspolitiken lite, och det är bra. Resten av deras åsikter kan mer eller mindre kastas i brasan.