Aviseringar
Rensa alla

sverigedemokraterna är främlingsfientliga


Ämnesstartare

Nortexius:

Är ju själv med i ungdomsförbundet ....

du vet att jag är jude va, ska du kicka ut mig ur landet eller? [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

de har ofta uttryckt sig rasistiskt, ja.

jo alltså jag känner så här; deras politik är inte rasistisk eller främlingsfientlig men rasister sluter ju sig naturligt till partiet och då blir det ju lätt att hela partiet stämplas som ett rasistiskt parti. men jag tror även att många där har rasistiska åsikter. men inte att partiets egentliga politik är rasistisk.

Nortexius:

Du borde anmäla din lärare till rektorn eller nåt, det är förbjudet att indoktrinera sina ungar med sina egna subjektiva politiska åsikter.

jag är inte hennes unge haha 🙁
men vadå är det förbjudet som i olagligt? dock tänker jag inte riskera mitt mvg genom att anmäla henne lol. vill bara veta hur det egentligen är. objektivt, för det där kändes som sagt som att det var hennes åsikt [zzz]

passaro:

Det är skoj med självklarheter.

haha, självklart drar ju sig rasister åt partiet som jag nämnde, men att själva partiet är rasistisk är inte någon självklarhet

Maxwinner:

gillar din lärare.

Viljans Triumf:

ja, rabiata xenofober allihop

källa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför bygga vidare på ett parti som från första början varit rasistiskt? Varför inte skapa ett nytt parti för att få bort deras rykte om deras avsikt är rasistisk och främlingsfientlig? Varför är invandringsfrågan deras största?

Nortexius:

Sverigedemokraterna är inte "främlingsfientliga". Vi är invandringskritiska!

Du kanske är, men hur vet du att de resterande är?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maxwinner:

du vet att jag är jude va, ska du kicka ut mig ur landet eller? [tired]

Jag har för mig han är jude... [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Härligt med tanke på att ungdomsförbunden brukar vara mer radikala än moderpartierna...

fast sverigedemokraterna är ju väldigt radikala. känns inte som att skillnaden är lika stor hos sd, men vad vet jag

Maxwinner:

du vet att jag är jude va, ska du kicka ut mig ur landet eller?

vrf kan inte en jude vara sd:are?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Srbija:

Du kanske är, men hur vet du att de resterande är?

när han säger vi tror jag han syftar på partiets politik och inte varenda enskild individ. man brukar inte ansvara för varenda människa i partiet. jag slår vad om att det finns rasister i m, fp, s osv också


   
SvaraCitera

So what om de är främlingsfientliga? Det väsentliga är att nästan 4% av väljarna stödjer partiet och mer lär det bli ju närmre valet vi kommer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Jag har för mig han är jude...[cute]

åh fy fan, gör bara saken värre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AHHHHH:

när han säger vi tror jag han syftar på partiets politik och inte varenda enskild individ. man brukar inte ansvara för varenda människa i partiet. jag slår vad om att det finns rasister i m, fp, s osv också

Jag tänkte inte på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AHHHHH:

men vadå är det förbjudet som i olagligt?

Ja en lärare får tex inte säga "moderaterna är sämst och Sossarna är bäst"

Maxwinner:

du vet att jag är jude va, ska du kicka ut mig ur landet eller? [tired]

Shalom! [smile] Sverigedemokraterna är det mest Israel-vänliga partiet i Sverige......


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The_gunslinger:

So what om de är fremlingsfientliga? Det väsentliga är att nästan 4% av väljarna stödjer partiet och mer lär det bli ju närmre valet vi kommer.

och samtidigt, även om jag inte gillar sd, tror jag det är bra att de kmr in i riksdagen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maxwinner:

åh fy fan, gör bara saken värre.

Mm [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nortexius:

Ja en lärare får tex inte säga "moderaterna är bäst och Sossarna är bäst"

yttrandefriheten gäller ju även dem. men en annan sak vad de lär ut. det ska vara objektivt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AHHHHH:

yttrandefriheten gäller ju även dem. men en annan sak vad de lär ut. det ska vara objektivt.

I klassrummet ska de vara objektiva


   
SvaraCitera

AHHHHH:

och samtidigt, även om jag inte gillar sd, tror jag det är bra att de kmr in i riksdagen.

Jag hoppas att de kommer in. Finns många som anser att Sverige bedriver en felaktig integrationspolitik men eftersom riksdagspartierna slår dövörat till så stödjer fler och fler sd.


   
SvaraCitera