Aviseringar
Rensa alla

Sverigedemokraterna - rasister?


Ämnesstartare

Nu vill jag höra era åsikter.

Vad tycker ni om Sverigedemokraterna?

Helt ärligt tycker jag absolut inte man ska ses som en rasist bara för att man röstar på SD.

Dom står för en BEGRÄNSAD invandring och det förstår jag mycket väl. Hade det varit fri invandring som Miljöpartiet på något helt vänster tycker förstår jag inte hur dom tror att välfärden ska fungera. Alla pengar ska ju behöva gå till en så bra välfärd som möjligt? Lägga pengar på de äldre istället för att hur många invandrare som helst ska få splitternya Iphone's och betala 50kr för tandläkare medan vi svennar måste betala 900kr.

Sen gällande äldreomsorgen så anser jag att SD är det enda värdiga partiet att rösta på gällande detta ämne äldreomsorg. Dom är de enda som vill kraftigt sänka skatten för pensionärer och satsa på äldreomsorgen. De vill också införa trygghetsprogram och bred satsting på förbättrad matkvalite.

Varför anses SD som rasister? Jag är absolut inte själv rasist men är faktiskt trött på folk som anser SD och vanliga personer som röstar på SD för rasister. 

Istället för att göra om äldreboenden till trånga invandrarhem - varför?

SD har ju även skrivit att de gör sitt bästa för att hjälpa invandrarna i deras hemland genom att skicka pengar till olika fonder osv.

Jag är 17år, fine jag har inte mycket rätt kring politik men såhär tycker jag, vad tycker ni?

Är NI emot SD eller FÖR?


   
Citera
Ämnesstartare

blablablbal hej jag har ingen koll blablabla hejdå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Irriterar mig mer att många människor tror att SD bara handlar om invandringspolitik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:
Irriterar mig mer att många människor tror att SD bara handlar om invandringspolitik.

håller med, sjukt irriterande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3d3a:

håller med, sjukt irriterande

Ja, hade gärna sett fler inse vilket patrask-parti SD är. 


   
SvaraCitera
time
 time

Sverigedemokraterna grundades ur spillror av de nynazistiska rörelserna på 80- och 90talet. De har alltså en nazistisk bakgrund i modern tid

m3d3a: Lägga pengar på de äldre istället för att hur många invandrare som helst ska få splitternya Iphone's och betala 50kr för tandläkare medan vi svennar måste betala 900kr.

Det här är bara... eh. Hur många invandrare känner du som har fått nya iPhones i handen? Var får du det här ifrån? Ang. tandläkare, du är väl medveten om att svenska medborgare har gratis tandvård upp till 19 år, ibland ännu mer i vissa län? De invandrare du tänker på som betalar 50 kr för tandvård är i NÅGRA landsting där de har beslutat att asylsökare och papperslösa ska få ta hand om sin mun. Det är inte i hela Sverige, det är enskilda städer som beslutat det. Såvitt jag vet är det faktiskt bara Örebro som gör det.


Du får väldigt, väldigt gärna svara på var du fått dina uppgifter ifrån. 


   
SvaraCitera
time
 time

Exempel 1: (inte rasistiskt) Jag tycker att vår integrationspolitik är helt åt helvete och vi borde försöka hitta en lösning snabbast möjligt för att se till att alla får det bra och inte hamnar i ett utanförskap när de kommer till Sverige.

Exempel 2: (rasistiskt) Jag tycker att vår integrationspolitik är helt åt helvete och invandrarna ska minsann inte få njuta av samma privilegier i mitt land som jag själv har fått, och får.


   
SvaraCitera

Helt ärligt tycker jag SD är ett bra parti som inriktar mest i invandringsfrågan, observera att jag säger SD som parti.

Däremot de individerna som finns i SD e skruvade, den enda personenen i SD som faktist har nått i skallen (känns de som) är jimmie åkesson.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stödjer SD, stödjer Jimmie Åkesson, fast resten av SDs politiker är helt sjuka i huvudet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Sverigedemokraterna grundades ur spillror av de nynazistiska rörelserna på 80- och 90talet. De har alltså en nazistisk bakgrund i modern tid
Det här är bara... eh. Hur många invandrare känner du som har fått nya iPhones i handen? Var får du det här ifrån? Ang. tandläkare, du är väl medveten om att svenska medborgare har gratis tandvård upp till 19 år, ibland ännu mer i vissa län? De invandrare du tänker på som betalar 50 kr för tandvård är i NÅGRA landsting där de har beslutat att asylsökare och papperslösa ska få ta hand om sin mun. Det är inte i hela Sverige, det är enskilda städer som beslutat det. Såvitt jag vet är det faktiskt bara Örebro som gör det.


Du får väldigt, väldigt gärna svara på var du fått dina uppgifter ifrån. S


sd's hemsida och jag ser var och varannan invandrare som går med iphones, vart får alla pengar ifrån?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

challeballe:
Stödjer SD, stödjer Jimmie Åkesson, fast resten av SDs politiker är helt sjuka i huvudet.

sant


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

linus333:
Helt ärligt tycker jag SD är ett bra parti som inriktar mest i invandringsfrågan, observera att jag säger SD som parti.

Däremot de individerna som finns i SD e skruvade, den enda personenen i SD som faktist har nått i skallen (känns de som) är jimmie åkesson.

då är vi gemensamma på den punkten 🙂


   
SvaraCitera

challeballe: Stödjer SD, stödjer Jimmie Åkesson, fast resten av SDs politiker är helt sjuka i huvudet.

Hur kan man stödja ett parti där politikerna i partier är "helt sjuka i huvudet"? Rullar ögonen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Exempel 1: (inte rasistiskt) Jag tycker att vår integrationspolitik är helt åt helvete och vi borde försöka hitta en lösning snabbast möjligt för att se till att alla får det bra och inte hamnar i ett utanförskap när de kommer till Sverige.

Exempel 2: (rasistiskt) Jag tycker att vår integrationspolitik är helt åt helvete och invandrarna ska minsann inte få njuta av samma privilegier i mitt land som jag själv har fått, och får.

fast SD är ju hör ju till exemplet 1 ? om det var så du menade


   
SvaraCitera
time
 time

m3d3a: sd's hemsida och jag ser var och varannan invandrare som går med iphones, vart får alla pengar ifrån?

Länka gärna till var det står på SDs hemsida att invandrare får gratis iPhones.


Och folk har jobb, alla invandrare är inte papperslösa och utfattiga. Många av de du ser med utländskt ursprung har antagligen bott här hela sitt liv. Varför tycker du inte att man har rätt till en iPhone om man ser utländsk ut?


   
SvaraCitera