Aviseringar
Rensa alla

Sverigedemokraterna styr redan politiken


Ämnesstartare

Anarkandi:

Mitt förslag är att låta centerpartiet och folkpartiet komma till de rödgröna. De är isåfall välkomna.

[shake][shake][shake][shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Mitt förslag är att låta centerpartiet och folkpartiet komma till de rödgröna. De är isåfall välkomna.

[sad][n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Resultat:

[shake][shake][shake][shake]

Hellre än att SD får inflytande, då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Hellre än att SD får inflytande, då.

Hellre att SD får inflytande än att våra partier blir en ännu större intetsägande smet :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Resultat:

Hellre att SD får inflytande än att våra partier blir en ännu större intetsägande smet :s

Tror inte det kommer kunna bli det. Svensk politik är inte gjord för att bestå av block, tror jag. Hoppas vi kan få PP eller F! istället, de skulle också kunna röra om lite grann. Sverige är typ ett av få länder i världen där man säger vilka man ska samarbeta med innan valet :s I tyskland är det helt naturligt att bestämma konstellationer och annat efteråt.

Stringburka:

[sad][n]

Tycker faktiskt det nästan vore mer intressant med FP+C+MP+V+F!/PP än "De rödgröna" och "Alliansen."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Mitt förslag är att låta centerpartiet och folkpartiet komma till de rödgröna.

De är ju blåast av alla typ [confused]

Anarkandi:

Ja, förmögenhetsskatten är ju inte direkt så bra, och den motsvarar bara 6 miljarder i skatteintäkter, kanske inte så värt? [cute]

symboliskt värde


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ÅH SHIT HATAR FOLK SOM BRYR SIG OM MILJÖN SÅ JÄVLA MYCKET ATT JAG ÄR VILLIG ATT RÖSTA FRAM NÅGRA EFTERBLIVNA WT REDNECKS FÖR ATT FÅ BORT DOM!!! [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Varför röstar du på SD?"

"FÖR VILL INTE HA MP I RIKTSTAN!!!"

HAhahahahahhaha du är för söt ibland [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Mitt förslag är att låta centerpartiet och folkpartiet komma till de rödgröna.

*spysmiley*

Hellre dör jag än hjälper Jan Björklund!!!


   
SvaraCitera
blum
 blum

Anarkandi:

Mitt förslag är att låta centerpartiet och folkpartiet komma till de rödgröna. De är isåfall välkomna.

Okej, och dig ska man rösta på tycker du? :S Kan du se FP och V samarbeta, menar du? [confused]


   
SvaraCitera
blum
 blum

Sheriffen:

Då får vi troligen Sverigedemokrater i regeringen

hur ska vi kunna få sverigedemokrater i regeringen menar du..?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lindblom:

Okej, och dig ska man rösta på tycker du? :S Kan du se FP och V samarbeta, menar du?

McLuver:

*spysmiley*
Hellre dör jag än hjälper Jan Björklund!!!

dazed_and_confused:

De är ju blåast av alla typ

Ställer bara saker på sin spets. Varför skulle vi någonsin hamna i en regering där vi stöttade moderaterna? Ändå verkar det här förslaget dyka upp. Varför skulle just MP göra det? Både FP och C har ju samarbetat med S, och kommunalt så samarbetar de med V på flera ställen. Jag skulle aldrig kunna samarbeta med KD eller M, men FP och C skulle jag kunna sträcka mig till möjligtvis.

dazed_and_confused:

symboliskt värde

Det har ju kungafamiljen också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Det har ju kungafamiljen också.

Handlingen att avskaffa den är ju det.

Anarkandi:

Ställer bara saker på sin spets. Varför skulle vi någonsin hamna i en regering där vi stöttade moderaterna?

Fast C är ju extremare i många frågor än M också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så ditt förslag är alltså att vi röstar på SD för att de ändå påverkar politiken? Smart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Fast C är ju extremare i många frågor än M också.

Jao, fast de är ändå ganska harmlösa. De kan ju få driva näringslivsfrågor, men jag tror inte de får röra LAS i en rödgrön regering. [cute] Men som sagt, det lär inte hända - varken C, FP, eller MP vill lämna sitt samarbete. Vi har samarbetat rödgrönt sen 98, är som inte något konstigt med det. :s

dazed_and_confused:

Handlingen att avskaffa den är ju det.

Sanning. Blir fortfarande äcklad av att tänka mig en bush-post, dock. [sad]


   
SvaraCitera