Aviseringar
Rensa alla

Sverigedemokraterna 2014


SD är lika stora landsförrädare som de andra partierna i riksdagen. Rösta på SvP 2014!


   
SvaraCitera

time: I sin budget använder de pengar de inte kan garantera att de kommer ha

Det gör alla politiska partier. Inget undantag.


   
SvaraCitera

time: Tala för dig själv. Jag betalar gärna mer i skatt om det hjälper till att finansiera bort situationen i utvecklingsländer.

Tror knappast att du skulle ge bort dina privilegier för att hjälpa människor på andra sidan jordklotet.  Isåfall hade du redan kunnat göra det, exempelvis skippa en dator för att istället ge pengarna till någon mer behövande som exempelvis svälter. 


   
SvaraCitera
time
 time

Sheriffen:

Det gör alla politiska partier. Inget undantag.

Men det är skillnad mellan att inte kunna förutse ekonomin (vilket inget parti kan) och att handla med pengar de tror sig kunna spara på en del av den nuvarande budgeten utan att räkna med att inte bara utgifter försvinner, utan också inkomster.


   
SvaraCitera
time
 time

NiklasW:
Tror knappast att du skulle ge bort dina privilegier för att hjälpa människor på andra sidan jordklotet.  Isåfall hade du redan kunnat göra det, exempelvis skippa en dator för att istället ge pengarna till någon mer behövande som exempelvis svälter. 

Jag skänker pengar, volontärjobbar och ska bli fadder när jag har stabil inkomst. Att jag har en arbetsdator gör inte att jag inte kan hjälpa till. Jag är medveten om mitt privilegium, jag är också medveten om att det är stulet och att alla har rätt till mat, utbildning och bostad.


   
SvaraCitera

time:

Jag skänker pengar, volontärjobbar och ska bli fadder när jag har stabil inkomst. Att jag har en arbetsdator gör inte att jag inte kan hjälpa till. Jag är medveten om mitt privilegium, jag är också medveten om att det är stulet och att alla har rätt till mat, utbildning och bostad.

Men du gör inte allt du kan för att ge människor i nöd bättre situation, och därmed är du en hycklare.


   
SvaraCitera

time: och att handla med pengar de tror sig kunna spara på en del av den nuvarande budgeten utan att räkna med att inte bara utgifter försvinner, utan också inkomster.

En invandrare är till en början i princip bara en kostnad. Sen kan dom ju längre fram vara en inkomst såklart, men om vi skulle stänga gränserna år 2015 så skulle vi i princip bara spara pengar på det då väldigt få invandrare börjar jobba första året. Är vi överens där?


   
SvaraCitera

böghög: , men då ska inte heller välfärden vara begränsad till länder med överhängande vit population och/eller där icke-vita (term?) utsätts för institutionaliserad rasism vilket ändå innebär att de inte får ta del av välfärden lika mycket

De får väl skapa sin egen välfärd. Sveriges välfärd trillade inte bara ner från himlen en dag.

time: Jag betalar gärna mer i skatt om det hjälper till att finansiera bort situationen i utvecklingsländer.

Du betalar ju inte ens skatt i Sverige.


   
SvaraCitera

time: Tala för dig själv. Jag betalar gärna mer i skatt om det hjälper till att finansiera bort situationen i utvecklingsländer.

^ this. Och då ska det verkligen gå till det också, inte till att höja politikernas lönerTrött

NiklasW: Men du gör inte allt du kan för att ge människor i nöd bättre situation, och därmed är du en hycklare.

Vad är det som gör en person som gör mer än dom flesta av oss för att hjälpa utsatta till en hycklare?

Hjärta


   
SvaraCitera
time
 time

Agahnim: Du betalar ju inte ens skatt i Sverige.

Nej, jag betalar skatt i Finland. Och?


   
SvaraCitera
time
 time

NiklasW: Men du gör inte allt du kan för att ge människor i nöd bättre situation, och därmed är du en hycklare.

Hur är det inte allt jag kan? Vad tycker du jag ska göra mer?


   
SvaraCitera
b1son

Agahnim: De får väl skapa sin egen välfärd. Sveriges välfärd trillade inte bara ner från himlen en dag.

nej, sveriges välfärd trillade verkligen inte ner från himlen. den är stulen, genom kolonialism, slaveri etc. "de" kan inte skapa sin egen välfärd, eftersom länder som sverige har stulit den.

NiklasW: En välfärd som våra förfäder byggt upp och som ständigt finansieras av svensk arbetskraft. Dessutom hade det inte gått att dela ut välfärden till hela världen, det hade inte varit något kvar av den. Dessutom hade folk blivit så förbannade att alla deras skattepengar mot deras vilja, ska delas ut till hela jordklotet, att de inte hade arbetat.

varför är det så stor skillnad på att finansiera en välfärd för hela jordens befolkning istället för endast i sverige? och poängen är ju inte direkt att bara sverige ska dela med sig, utan alla rika länder som skott sig genom att utarma stora delar av jordklotet.


   
SvaraCitera

time:

Nej, jag betalar skatt i Finland. Och?

Lätt att sitta och uttala sig om vad andra länder borde göra med sina skattepengar när man inte bor där. Finland har dessutom mycket lägre skatter än Sverige.


   
SvaraCitera

time:

Hur är det inte allt jag kan? Vad tycker du jag ska göra mer?

Eftersom du verkar propagera för att dela ut svensk skattefinansierad välfärd till hela världen kan du gott själv ge upp dina privilegier för att hjälpa fler människor runt om i världen. Det är nämligen precis det det handlar om. Ge upp sina egna privilegier för att kunna hjälpa andra. 


   
SvaraCitera

Storchen84:

Vad är det som gör en person som gör mer än dom flesta av oss för att hjälpa utsatta till en hycklare?

Anser man att Sverige ska ge bort hela sin privilegierade välfärd men samtidigt själv inte ger bort större delen av sina egna resurser är man en hycklare. Fina ord i teorin som inte följs upp i sitt egna handlande. 


   
SvaraCitera