Aviseringar
Rensa alla

Sverigedemokraternas Familjepolitik


Äktenskap är överhajpat bullshit, SD har fel i det här fallet [no-no]


   
SvaraCitera

Lajnowh:

Åsikter?

En väldigt bra och moralisk familjepolitik.

Lajnowh:

jag håller med men förstår inte hur folk kan rösta på sverigedemokraterna när de förespråkar sådant nonsens.

Har väl något att göra med att folk börjar märka av att destruktionen av kärnfamiljen inte är särskilt bra för barnen. Men visst, genuspedagoger och "regnbågs"toppar kommer väl alltid att kämpa för att förstöra det som byggt upp vårt samhälle.

GHurt:

Inge vidare skulle jag säga. Känns som de kommer kränka homosexuellas rätt till att få vara tillsammans.

Oja. Absolut. Man har ju givetvis ingen rätt att vara tillsammans om man inte kan ingå äktenskap i kyrkan [rolleyes]


   
SvaraCitera

Blade Runner:

Har väl något att göra med att folk börjar märka av att destruktionen av kärnfamiljen inte är särskilt bra för barnen.

Beror väl på. Jag skulle inte viljat att mina föräldrar skulle fortsätta vara gifta om det resulterade i gräl och bråk hela tiden. Då var det bättre att dom skiljde sig, jag kunde fortfarande träffa båda två. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The_gunslinger:

Håller med de fullständigt i det där. Samhället bör vara med och stödja för färre skilsmäsor.

ska de tvinga folk att fortsätta vara gifta då fastän de inte älskar varandra? mina föräldrar var aldrig gifta men precis innan de separerade var stämningen inte vidare bra här hemma, mycket spänning släppte när de väl flyttade isär även om det var jobbigt. jag själv stör mig inte det minsta på att de inte är tillsammans utan är bara glad så länge de är lyckliga.

Blade Runner:

Har väl något att göra med att folk börjar märka av att destruktionen av kärnfamiljen inte är särskilt bra för barnen. Men visst, genuspedagoger och "regnbågs"toppar kommer väl alltid att kämpa för att förstöra det som byggt upp vårt samhälle.

det finns inget vackert med kärnfamiljen, förr, när skilsmässor inte var accepterat, fick kvinnan leva i tystnad. dåliga familjeförhållanden gjorde att männen söp sig redlösa efter jobbet och kom hem o slog sin fru.

Blade Runner:

Oja. Absolut. Man har ju givetvis ingen rätt att vara tillsammans om man inte kan ingå äktenskap i kyrkan [rolleyes]

de vill inte att homosexuella ska få ha familjestatus eller få adoptera heller


   
SvaraCitera

Lajnowh:

eller få adoptera heller

Det är klart som fan att dom inte ska få.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mumble:

Det är klart som fan att dom inte ska få.

varför inte? finns inget självklart i det


   
SvaraCitera

Blade Runner:

inte kan ingå äktenskap i kyrkan [rolleyes]

Hört talas om borgerligt äktenskap? Då gifter man sig inte i kyrkan.


   
SvaraCitera

Lajnowh:

Åsikter?

Det är sick [surprised]


   
SvaraCitera

Det är helt sjukt skrämmande att SD troligen kommer få en vågmästarroll efter nästa val.


   
SvaraCitera

Alla skillsmässobarn jag har pratat med har blivit lättade när deras föräldrar skiljer sig eftersom de bara bråkade hela tiden innan. Själv brydde jag mig inte alls när mina föräldrar skiljde sig. Jag hade fortfarande båda kvar.


   
SvaraCitera

Lajnowh:

det finns inget vackert med kärnfamiljen

Säger ungen som nu sitter förvirrad och deprimerad, för att hon aldrig hade en riktig familj [bigsmile]

Lajnowh:

de vill inte att homosexuella ska få ha familjestatus eller få adoptera heller

Det är inte att inskränka deras rätt att vara tillsammans. De får vara tillsammans bäst de vill, men inte tusan vill då jag heller att de ska få föda upp barn. Det blir för bisarrt.

DeathOrGlory:

Hört talas om borgerligt äktenskap? Då gifter man sig inte i kyrkan.

Vilket i sig är korkat och onödigt. Reglerna kring äktenskap bör ändras. Det är något som kyrkan får pyssla med.

Budolicious:

Det är helt sjukt skrämmande att SD troligen kommer få en vågmästarroll efter nästa val.

Ja, då är det bara att plocka ut hippiepiercingarna, klippa dig och börja se ut som folk [surprised]


   
SvaraCitera

Blade Runner:

Ja, då är det bara att plocka ut hippiepiercingarna, klippa dig och börja se ut som folk [surprised]

"hehe"


   
SvaraCitera

Blade Runner:

Vilket i sig är korkat och onödigt. Reglerna kring äktenskap bör ändras. Det är något som kyrkan får pyssla med.

Med tanke på att vi har religionsfrihet så får religionerna viga de som de vill vilket leder till att staten ordnar borgerligt äktenskap för att det ska bli jämställt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blade Runner:

Säger ungen som nu sitter förvirrad och deprimerad, för att hon aldrig hade en riktig familj [bigsmile]

jag bor lika stor del hos båda mina föräldrar, hade inte kunnat tänka mig en annan familj då de alltid stöttat mig genom sjukdom etc. det jobbigaste med separationen är antagligen när pappa var ensam och jag tyckte synd om honom, men det är trots allt bara kärleksrelationers gång, tror inte på att något varar för evigt.

Blade Runner:

Det är inte att inskränka deras rätt att vara tillsammans. De får vara tillsammans bäst de vill, men inte tusan vill då jag heller att de ska få föda upp barn. Det blir för bisarrt.

det är just vad de inte får enligt sd, som är emot deras äktenskap.
att kalla sd ett demokratiskt parti är en motsägelse då de kränker alla som inte är heterosexuella


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lajnowh:

ska de tvinga folk att fortsätta vara gifta då fastän de inte älskar varandra?

Nej men man ska uppmuntra till att föröska hålla ihop familjerna så mycket det går, i form av stöd och sådanna resurser.


   
SvaraCitera