Aviseringar
Rensa alla

Sverigedemokraternas hemsida hackad - personuppgifter läckta


Ämnesstartare

Nyheten

Det som händer i Sverige just nu skrämmer mig. Dels skrämmer det mig att 5,7% av det svenska folket röstar på SD och dels skrämmer det mig att Sverige är ett land där politisk förföljelse tydligen är accepterat?!?!? Det är skrämmande att tidningar som Aftonbladet och Expressen eldar på den redan hetsiga stämningen. Den jargong som råder nu verkar vara "det är ok att förtrycka dessa personers politiska åsikter för att de är SD-anhängare".

Själva stommen i en demokrati är att man ska få rösta på vad man vill utan att känna sig hotad eller förföljd. Som demokrat måste man alltid vara redo att försvara även sin värsta motståndares rätt till sin åsikt.

Vår demokrati börjar likställas med vad? Kuba, Eritrea, forna Östtyskland, Sverige? Oliktänkande hotas och förföljs. Jag blir skrämd av denna utvecklingen. Dags för media att ta sitt ansvar och sluta hetsa, eller?

Jag frstår inte hur någon kan försvara dessa metoder. Jag tycker SD är avskum och är själv Folkpartist, men man kan för fan inte hålla på med åsiktsregistrering i en demokrati!

Dold text: Och lås för fasiken inte tråden. Detta är en allvarlig händelse och en stor nyhet som måste ges utrymme.


   
Citera
Ämnesstartare

Japp hemskt hur vi agerar. Media är vinklat som fan. [mad]

Image

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Agreed.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Det är skrämmande att tidningar som Aftonbladet och Expressen eldar på den redan hetsiga stämningen.

Hur menar du nu? Kunde faktiskt inte se att artikeln var vinklad åt det hållet, men skummade mest igenom den. Några speciella kommentarer du åsyftade?

Tycker givetvis att det är fel om media agerar som att de försvarar detta. Ställer mig emot attacker på enskilda sverigedemokrater, så länge det "enda" de är är sverigedemokrater (har t.ex. inte speciellt mycket emot attacker mot sverigedemokrater som även råkar vara t.ex. aktiva i SMR med att planera attacker mot fackligt aktiva eller dylikt, hypotetisk situation).


   
SvaraCitera

Chryseus:

Och lås för fasiken inte tråden. Detta är en allvarlig händelse och en stor nyhet som måste ges utrymme.

men det är en sd tråd!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oj, tänkte inte på att det var en SD-tråd. Håller med om att det är en rätt intressant händelse, men det finns en tråd för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst


   
SvaraCitera