Aviseringar
Rensa alla

Sverigedemokraternas valfilm 2010


Ämnesstartare

I lol'd so hard [bigsmile]

ÄNDRAT 2010-08-27 18:19

ÄNDRAT 2010-08-27 18:19
"SDReklam2010 | 26 augusti, 2010

Sverigedemokraternas valfilm 2010. Visas i TV4, TV4 Fakta och TV4 Sport den 6-17 september."


   
Citera
Ämnesstartare

Herregud, man måste ju vara dum i huvudet om man tror att invandrare och pensionärer är nån slags motpoler i samhället. Kan nån av dessa Sverigedemokrater ge något faktiskt exempel där invandrare fått pengar som annars skulle gått till pensionärer? Och varför gäller det bara just dessa två grupper? Skulle man inte lika gärna sätta poliser och pensionärer mot varandra, polisen får ju massa pengar som hade kunnat gått till pensionärerna istället. Statsbudgeten är ju knappast fixerad heller, höj skatten för de rika så får vi genast in miljarder. Förmögenhetsskatten gav flera miljarder om året t.ex.

Det finns bara en konflikt i samhället där två grupper står mot varandra och har fundamentalt olika intressen, och det är konflikten mellan arbetare och arbetsköpare. Vi har ett intresse av att få så mycket av det värde vi skapar för så lite arbete som möjligt, de har ett intresse av att pumpa så mycket arbete ur oss för så liten ersättning som möjligt. Det är i den konflikten som pengarna finns, inte mellan två generellt sett fattiga grupper som invandrare och pensionärer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså, jag gillar inte SD och vill inte ha in dem i riksdagen. Men det är fel att de inte får göra reklam.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

de har ett intresse av att pumpa så mycket arbete ur oss för så liten ersättning som möjligt.

Ja, dock finns facket som tur är. Obs, är ej särskilt politiskt insatt, vill inte ta en diskussion ang. proletärer och borgare [sad]

JejeX:

Alltså, jag gillar inte SD och vill inte ha in dem i riksdagen. Men det är fel att de inte får göra reklam.

Men ser ni inte det komiska värdet i reklamen? Som om invandrare skulle invadera med barnvagnarna i högsta hugg liksom. Jag skrattade i alla fall [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Ja, dock finns facket som tur är. Obs, är ej särskilt politiskt insatt, vill inte ta en diskussion ang. proletärer och borgare [sad]

Ja, facket är vårt vapen i konflikten och arbetsgivarorganisationer som Svenskt Näringsliv deras. LO-facken är ju dock toppstyrda av fackpampar vars situation ligger närmare borgarnas än vår så de är ju sällan att lita på. Exempelvis ville 8 av 10 medlemmar ta till stridsåtgärder mot bemanningsföretagen men det sket LO i och gjorde det istället ännu lättare att använda dem för att kringgå våra rättigheter. Men finns ju andra radikala fackföreningar som t.ex. SAC-Syndikalisterna och Hamnarbetarförbundet som faktiskt styrs av fackföreningsmedlemmarna, så i vissa fall är ju facket något positivt. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha. xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Men ser ni inte det komiska värdet i reklamen? Som om invandrare skulle invadera med barnvagnarna i högsta hugg liksom. Jag skrattade i alla fall [blush]

Säkert bomber i vagnarna dessutom, man vet ju hur de är liksom. [shake][shake][shake][shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schysst valfilm, de har en poäng.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Men finns ju andra radikala fackföreningar som t.ex. SAC-Syndikalisterna och Hamnarbetarförbundet som faktiskt styrs av fackföreningsmedlemmarna, så i vissa fall är ju facket något positivt.

Du får väl organisera dig i det då [y]

Rödingajävel:

Säkert bomber i vagnarna dessutom, man vet ju hur de är liksom.

mm, de bombar ju överallt där i Iran, Afghanistan och så. Snart kommer ungarna bygga C4 av trolldeg på dagis [shake][shake][shake][shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stentuff:

Schysst valfilm, de har en poäng.

Personligen så får den mig bara att skratta. Dels åt dem, dels åt hur de presenterar budskapet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Men ser ni inte det komiska värdet i reklamen? Som om invandrare skulle invadera med barnvagnarna i högsta hugg liksom. Jag skrattade i alla fall [blush]

Jo.


   
SvaraCitera

Hahaha går inte göra annat än att skratta åt den valfilmen. Man kan inte tro att folk verkligen skulle tänka så, men tydligen finns det folk som tänker så och det är sjukt.

Nä, jag var osäker på om jag skulle rösta (och på vad) i detta valet, men jag tänker då fan rösta främst på grund av att SD ska få motstånd.


   
SvaraCitera

För helvete.

Dold text: Also, fy på dig xaosinx som inte postar länk i officiell sdtråd [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Genialt gjord med glimten i ögat.


   
SvaraCitera