Aviseringar
Rensa alla

Sveriges djurskyddslagar


Ämnesstartare

I Sverige är äkta halalslakt förbjuden och det är endast ett fåtal länder i EU som har det. Frågan är: Ska halalslakt förbjudas helt och hållet?

Titta på denna video så får ni se hur halalslakt går till:
(Det är riktigt vidrigt, även icke-känsliga varnas)

Ska vi jobba för att få bort den här typen av slakt och hållet. Bör det vara en viktig fråga i valet? Tänk på att endast ett parti försvarar djurens rätt, och det är partiet i min signatur.


   
Citera

Tror inte det där är värre än något annat slakteri.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djurindustrin i sig är helt åt helvete.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eftersom halalslakt vid undersökningar har visat sig vara mindre smärtsamt för djuret och ge ett mindre stresshormonpåslag, så tycker jag att vi ska tillåta det.

Nä pallar inte ge källor, googla era får.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Djurindustrin i sig är helt åt helvete.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skentrevlig:

Tror inte det där är värre än något annat slakteri.


   
SvaraCitera

Sheriffen:

Ska vi jobba för att få bort den här typen av slakt och hållet. Bör det vara en viktig fråga i valet? Tänk på att endast ett parti försvarar djurens rätt, och det är partiet i min signatur.

är du inte lite ensidig nu? vanlig slakt är inte heller så roligt för djuren. men framför allt borde man jobba på att förbättra för djuren fram till slakt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ärligt talat så kunde jag inte bry mig mindre. Se till att djuren har de schysst när de väl lever - hur de dör känns mindre viktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gissar att du varken är vegetarian eller jagar själv. Gillar dubbelmoralen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Ska halalslakt förbjudas helt och hållet?

Ja, självklart. Men om sossarna får bestämma så kommer det snart att vara tillåtet. Allt för att blidka muslimerna.

Roll on:

Jag gissar att du varken är vegetarian eller jagar själv. Gillar dubbelmoralen.

En bult i huvudet är inte i närheten så smärtsamt som att få halsen avskuren och förblöda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roll on:

Jag gissar att du varken är vegetarian eller jagar själv. Gillar dubbelmoralen.

Nej. Däremot respekterar jag verkligen vegeterianer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schmetterling:

En bult i huvudet är inte i närheten så smärtsamt som att få halsen avskuren och förblöda.

Man kan väl inte direkt jämföra smärta när den är bedövad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Djurindustrin i sig är helt åt helvete.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att massproducera andra djurarter som varor och att tillåta slaveri så länge det gäller andra arter än människan är det sjuka i sammanhanget, inte en viss form av slakt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roll on:

Man kan väl inte direkt jämföra smärta när den är bedövad.

Djuret dör inte direkt när det får halsen avskuren, vilket det gör om det får en bult i huvudet.


   
SvaraCitera