Aviseringar
Rensa alla

Sveriges invandringspolitik


mynona:

Naturligtvis har den misslyckats, man behöver inte vara SD:are för att se det, jag är en såndär antirasistisk pk-vänster-feminist och jag anser ändå detta och tycker att EU borde fördela flyktingar jämnare över Europa, det gynnar alla, både flyktingarna själva och demokratiska samhällen, där högerextremismen motverkas på så sätt.   

Hela världen borde fördela flyktingar, inte bara EU....


   
SvaraCitera
mynona

Lex:

Hela världen borde fördela flyktingar, inte bara EU....

Ja kanske, de länder som inte har krig i varje fall. 


   
SvaraCitera

Tickstart:
sieg heil brother!!!      

NiklasW:

INGA RASISTER PÅ VÅRA GATOR!! INGA RASISTER PÅ VÅRA GATOR!! INGA RASISTER PÅ VÅRA GATOR!!

ser lite weird ut att ni håller på såhär när ingen med den åsikten skrivit i tråden

(gratis retoriklektion vsg)


   
SvaraCitera

StrawMan.jpg


   
SvaraCitera

så kallat pre-emptive strawmanning, vänsterns piece de resistance


   
SvaraCitera

När ett land med nio miljoner människor tar in över 100k personer, samtidigt som det är stor bostadsbrist och arbetslöshet så leder det till problem. Men det betyder inte att vi ska stoppa all invandring för det.


   
SvaraCitera
mens
 mens

nah men integrationen behöver förbättras en massa.


   
SvaraCitera

Tickstart:
Den är kanske inte helt fulländad nej.

HAllå, vad ville du? antingen raderade du inlägget själv där du citerade mig, eller så blev det raderat av ngn annan. Vad skrev du? Rodnar


   
SvaraCitera

S3ON: Vad skrev du?

har citerat dig i en annan tråd, inte här Förvånad


   
SvaraCitera

Pundarjävel: Nej

När det gäller flyktinginvandring så bör vi vara generösa, det är trots allt frågan om människor som flyr för sina liv och det enda humana är att ta emot dem. Men det bästa vore om flyktingar fördelades över flera rika länder än i dag, för det finns såklart gränser för hur många just Sverige kan ta emot och det svenska välfärdssamhället klarar av. Och arbetskraftsinvandring kanske borde begränsas, så att arbetstillfällena i första hand kan gå till svenska medborgare. Men överlag så - nej, snarare är det så att fler rika länder borde föra samma humana invandringspolitik som Sverige gör.

SvenskWithAttitude: När ett land med nio miljoner människor tar in över 100k personer, samtidigt som det är stor bostadsbrist och arbetslöshet så leder det till problem.

Arbetslösheten är inte så farlig egentligen, i jämförelse med många andra länder. Men tyvärr är den generellt sett högre (och skolresultaten tyvärr sämre) för gruppen invandrare än för gruppen etniska svenskar. Prioritet nummer ett är såklart att fixa skolan (eller sluta att vara så ivrig att reformera skolsystemet hela tiden och istället försöka locka smartare och mer kompetenta människor till att bli lärare) och förbättra punktinsatserna i just invandrartäta områden. Det sista är inte att betrakta som någon sorts stigmatisering av invandrare, utan som något som verkligen behövs för att öka deras chans att leva drägliga och meningsfulla liv här.

Men ja, bostadsbristen börjar bli ganska akut och sätter väldigt påtagliga gränser för hur många invandrare Sverige kan ta emot.


   
SvaraCitera

ekivok ekvilibrist: människor som flyr för sina liv

du menar långt ifrån majoriteten av invandrare? (:


   
SvaraCitera

Tickstart:

du menar långt ifrån majoriteten av invandrare? (:

Driver du med mig eller är det någon raderar på allvar? 

 


   
SvaraCitera

Tickstart: du menar långt ifrån majoriteten av invandrare? (:

Jag menar endast dem med akut behov, som riskerar att dö eller förföljas eller dylikt om de tvingas återvända till sina hemländer. Har inte koll på exakt hur stor denna grupp är i förhållande till andra grupper som t.ex. sådana som endast söker arbete här... det kanske du har?


   
SvaraCitera

ekivok ekvilibrist:

Jag menar endast dem med akut behov, som riskerar att dö eller förföljas eller dylikt om de tvingas återvända till sina hemländer. Har inte koll på exakt hur stor denna grupp är i förhållande till andra grupper som t.ex. sådana som endast söker arbete här... det kanske du har?

inte så stor, hörde typ runt 15% eller nåt? Det är väl mest anhöriginvandring som utgör volymerna, från icke-krigsdrabbade länder då


   
SvaraCitera

...


   
SvaraCitera