Aviseringar
Rensa alla

Sveriges klimat ar skit!


Ämnesstartare

Sveriges klimat är skit!

Jag fattar inte hur folk kan bo där, och hur jag kunde bo där i 16 sjuka år.

Morkt på vintern! BARA 6 timmars dagsljus i Stockholm, 0 timmar i Norra Sverige, och 7 timmar i Malmo (allra sydligaste Sverige). LOOOOOOOL! Asså folk i USA kan inte tro att folk vaknar upp i morkret, och kommer hem i morkret.
Dessutom ingen solsken alls, kanske en eller två dagar med sol i månaden under vintern, om man ar lycklig.

Sommaren, hm hogsta genomsnittliga temperaturen 22 grader bara i juli? Detta ar det varmaste i Sverige, som sker i Stockholm. Resten av landet 15 - 20 grader. HAHAHAHAH!
REGN, REGN som sjutton. Sol, ja men inte sa mkt. Kyligt på kvallen att vissa t.o.m har varme pa!
Ja, det kan bli varmt och soligt i några veckor, men sen blire kyligt återigen, och hosten kommer!
Vem bryr sig om 18 timmars dagsljus, går knappt att sova på kvallen.

Våren och Hosten ar kalla, regniga.

I New York City har vi 234 soldagar om året (gemfort med Stockholm's 60 soldagar), och 130 molniga dagar (varav 120 nederbordsdagar).
((NYC has 2800 soltimmar/året, medans Stockholm har 1800 soltimmar/år))

Somrarna ar mycket varma, med genomsnittlig dagtid temperatur av 29 grader, och runt 20 grader på kvallen.
Dock sker temperaturer over 30 grader typ halften av sommaren. Regn MAX 2 ggr/vecka, och då snabba skurar.

Våren och Hosten ar milda till varma med 20 - 25 soldagar varje månad.

Vintern, oftast kyligt runt 0 grader. Vissa dagar kan det vara kallt, speciellt nar det blir blåsigt, annars milda.
Dagtids temperaturer runt +3 - 5 grader, och någon enstaka minusgrad på kvallen.
Runt 15 soldagar i Januari. Lite sno.

NEW YORK CITY'S VINTRAR BJUDER PA LIKA MYCKET SOL SOM SVENSKA SOMMAREN, OM INTE MER.


   
Citera

Hela vintern har varit svin kall, nästan så att man knappt kunde ta sig ut.
Skönt att det börjar vända sig lite nu.

Vår och sommar. ftw.


   
SvaraCitera

slagit dig att vissa gillar mörker och regn?

men du är ju troll


   
SvaraCitera

Bästa trollet fan.


   
SvaraCitera

Blä, Orka New York's Klimat.

Suger K*k ju .. [sad]


   
SvaraCitera

Värdelöst, tråkigt troll.
Kan dock tänka mig att Alaska har massor av sol och härlig värme.[smile]


   
SvaraCitera

Dåligt troll. ;(


   
SvaraCitera

Värme är skit. Och han är knappast ett troll, bara dum i huvudet.


   
SvaraCitera

"Sverige är ett skitland jag vill vandra på en vit strand" [zzz]


   
SvaraCitera

Astmatiker kan inte andas i NYC. Far till Honolulu istället. Där kan vi snacka klimat!


   
SvaraCitera

Jaha. Och vad vill du ha sagt?


   
SvaraCitera

som att man vill ha värme va fan[shake]
och det är bara skönt att solen inte skiner jämt


   
SvaraCitera

New York City:

LOOOOOOOL

Laugh out out out out out out out loud.


   
SvaraCitera

Tycker att Sverige har andra bra egenskaper som för det mesta väger upp de dåliga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

>Jämföra USAs klimat med ett land som storleksmässigt och befolkningsmässigt bara skulle vara en delstat i USA

Försök bättre, troll [rolleyes]


   
SvaraCitera