Aviseringar
Rensa alla

Sveriges Nationaldag, vad är det som är svårt att förstå?


KoerV:

Respektlöst utav bara fan dock.

Hur är det respektlöst? Du har all rätt att ha en svensk nationaldag, grilla, sjunga nationalsången, folkdräkter, vad som du nu attraheras av. Ingen tar ifrån dig den rätten, sedan tycker jag inte att kultur skall få statlig sponsring alls iofs.


   
SvaraCitera

Randroid:

sedan tycker jag inte att kultur skall få statlig sponsring alls iofs.

Sidospår, men du är dum i huvudet.
Image

HARE FINT!


   
SvaraCitera

Semi:

Sidospår, men du är dum i huvudet.

Är du? Måste vara en jobbig känsla.


   
SvaraCitera

Randroid:

Är du? Måste vara en jobbig känsla.

Oj, shit, got told!

Förlåt, skulle aldrig muckat med dig, märker att du är en hård kämpe som inte tar skit utan alltid har en comeback. Jag är stolt över dig.


   
SvaraCitera

Semi:

Förlåt, skulle aldrig muckat med dig, märker att du är en hård kämpe som inte tar skit utan alltid har en comeback.

Jag vet, jag är också sjukt fyndig, så förstår att du inte finner något svar på tal på min fantastiska comeback här, och bara för att toppa av det hela:

Din mamma.


   
SvaraCitera

KoerV:

Varför i helvete kan man inte få ha en enda dag om året för att fira Sveriges nation och vår historia och kultur utan massa jävla mångkulturell inblandning?

Detta är HELT SJUKT att det skall vara såhär. Finns _0_ respekt mot det svenska folket nu för tiden.

Jag är tvungen att idiotförklara dig. Att du orkar vara en sådan inskränkt stackare som räds utveckling. Svensk kultur har väl alltid tagit influenser utifrån. På medeltiden kom influenser från tyskar, på 1700-talet var det från Frankrike.

Och nu är det från Afrika och Asien. Vad är problemet med att ta till sig andras kulturer?

Men det kanske bara är jag som är en idiot. Nationalism är en löjlig och inskränkt företeelse som byggs på okunskap.


   
SvaraCitera

KoerV:

Diskutera gärna!

Håller med dig!


   
SvaraCitera

Ja, just det TS. Hoppas att du på nationaldagen håller dig borta från sådann mat som: köttbullar, pasta, potatis, ris etc.


   
SvaraCitera

Industrieproduktion:

Ja, just det TS. Hoppas att du på nationaldagen håller dig borta från sådann mat som: köttbullar, pasta, potatis, ris etc.

Det där är ett ganska löjligt argument.


   
SvaraCitera

Randroid:

Det där är ett ganska löjligt argument.

Jaha, oj.


   
SvaraCitera
FTH039

"Sverige är ett demokratiskt land med fred, frihet och respekt för mänskliga rättigheter, oavsett religion eller ursprung. Sveriges nationaldag är dagen då vi firar dessa värden, hälsar nya medborgare välkomna och hyllar Sverige som en fri nation med fritt statsskick."
Märk "hälsar nya medborgare välkomna". Detta är citerat från http://www.nationaldagen.se/nationaldagen/ som lär vara en bra källa.
För min del får det gärna vara mycket från andra kulturer. Hade dock gärna hört Irländsk folkmusik istället, somalisk dans verkar rätt tråkig. Men att det ska vara dans och musik överhuvudtaget är ju något som kommits på med tiden. Nu för tiden verkar nästan det viktigare än varför vi firar denna dag.
Sedan nationaldagen blev en helgdag har det mer känts som en vanlig söndag för mig. Inget speciellt alls liksom.


   
SvaraCitera

KoerV:

Tycker det är förjävligt (Du röstade på detta alternativ


   
SvaraCitera
Junis

jag firar aldrig nationaldagen, finner inget nöje alls med den. nationaldräckten är ful som fan, skulle aldrig bära den, svensk folk dans är inget jag har lust att dans. fattar inte alls vad som är så kul med den dagen. men visst folk får vell fira den hur mkt de vill har ingen riktig åsikt om det.


   
SvaraCitera

Junis:

nationaldräckten

Junis:

folk dans

Junis:

vell

Svenska språket är ingenting du bryr dig om heller tydligen. [love]


   
SvaraCitera
Junis

Randroid:

Svenska språket är ingenting du bryr dig om heller tydligen.

Jag har dyselexi![chocked]


   
SvaraCitera