Aviseringar
Rensa alla

Sveriges Ordförandeskap i EU


multuspollex:

Ja, verkligen (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

multuspollex:

Okej, för att du inte bryr dig eller för att du tror att det inte kommer ha någon betydelse för din del?

För att just det är inget som intresserar mig så mycket.


   
SvaraCitera

multuspollex:

Ja, har hört om det (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

multuspollex:

Ja, verkligen (Du röstade på detta alternativ)

Ja, och jag är jävligt arg över att vi har en borgerlig regering under den här tiden... stängd dörr till turkiet? vad fan är det för stil.


   
SvaraCitera

Tog reda på mer om det, och det är väl bra att Sverige kan påverka mer, önskar dock att vi hade en annan regering.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pink Ball:

pratar med folk också. [wink]

Ahaaa, du har ett sånt där, vadheterdet, liv utanför UM. Coolt[cool]

Pink Ball:

Ingen särskild åsikt, inte för att jag är positivt inställd eller något.

Varför inte?

Ad_Hoc:

multuspollex: Ja, verkligen (Du röstade på detta alternativ)

Chickfactor:

multuspollex: Ja, har hört om det (Du röstade på detta alternativ)

multuspollex:

multuspollex: Hur fick ni reda på det?

Vad har ni för åsikter om det?

Anarkandi:

Ja, och jag är jävligt arg över att vi har en borgerlig regering under den här tiden... stängd dörr till turkiet? vad fan är det för stil.

Okej, har du fler exempel än just det? Vad är det som en annan regering skulle kunna göra bättre?

Homunculi:

Tog reda på mer om det, och det är väl bra att Sverige kan påverka mer, önskar dock att vi hade en annan regering.

Okej, helt enkelt för att du inte gillar deras politik eller för att du inte tror dom kommer göra det bra?


   
SvaraCitera

multuspollex:

Okej, helt enkelt för att du inte gillar deras politik eller för att du inte tror dom kommer göra det bra?

Lite av båda.


   
SvaraCitera

multuspollex:

Hur fick ni reda på det?

Vad har ni för åsikter om det?

Minns inte
Och har inga åsikter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homunculi:

Lite av båda.

Haha, okej. Vad tycker du skulle kunna vara bättre?

Ad_Hoc:

Minns inte
Och har inga åsikter

Ajdå. Du tycker inte att frågan är viktig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, självklart, jag är chockerad över hur EU-kunskapen är så enormt låg i Sverige. Jag menar, läser människor inte ens rubriker numer? Eller nämner inte aftonbladet (som visst är den enda typen av nyhetstidning för majoriteten av de dumma svenskarna [rolleyes]) EU tillräckligt mycket?


   
SvaraCitera

multuspollex:

Okej, har du fler exempel än just det? Vad är det som en annan regering skulle kunna göra bättre?

Jao, eu styrs redan idag av en konservativ borgerlig majoritet, ser gärna att vi tar in en regering som faktiskt tar miljöfrågan på allvar, vilket de rödgröna gör. Det är en aktuell fråga värd att tas upp nu när vi är ordföringar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

multuspollex:

Ja, verkligen (Du röstade på detta alternativ)

har nämnts i media flertal gånger.


   
SvaraCitera

Det hade jag ingen aning om 😮


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kravaller Stockholm 15-17 juli, boka in! Mot det odemokratiska övervakningssamhället! EU ska nämligen utöka övervakningen av sina medborgare och detta ska man bestämma i Stockholm i sommar, de nya övervakningslagarna kommer att gå under namnet "Stockholmsprogrammet". Det handlar om mer avancerad datalagring(FRA), biometrik, mer avancerade kamerasystem, mer odemokratisk "terroristlagstiftning", satellitövervakning m.m. 1984 kommer i rasande takt.


   
SvaraCitera

asdor:

Kravaller Stockholm 15-17 juli

Vilken tur att man inte är här då så man slipper se dräggen och ligisterna på gatan.


   
SvaraCitera