Aviseringar
Rensa alla

Sveriges politiker är väldigt roliga!


Ämnesstartare

Jag tycker att svenska politiker är väldigt roliga och då gäller det i debatter och inlägg. Lars Ohly med sina personangrepp, Fredrik Reinfeldt med sitt självberömmande, Mona Sahlin med sina anklagelser och Göran Hägglund med sina vitsar. De har helt enkelt blivit så roliga att jag nästan skrattar vid varenda debatt.

Är det här något unikt eller har fler länder roliga politiker?

Tycker ni också att svenska politiker är roliga?


   
Citera

Nä. Torra och tråkiga. Ohly kan vara kul ibland. Typ peka fuck you osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ohly och Hägglund kan jag väl hålla med om... resten är bedrövligt tråkiga.


   
SvaraCitera

Reinfeldt har jag hört säga två roliga saker varav ett jag kommer ihåg och det var inför valet 2006, glömmer det aldrig 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Australien är coola, går ju även kolla upp Paul Keating.


   
SvaraCitera

Jimmie Åkesson är jävligt roligt att titta på när han gör bort sig. Ohly kan vara lite halvkul ibland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Konsumtionshets:

Jimmie Åkesson är jävligt roligt att titta på när han gör bort sig.

Har han någonsin gjort bort sig?

Konsumtionshets:

Ohly kan vara lite halvkul ibland.

Ohly är alltid rolig, i stort sett. [party] Men Hägglund är kingen.


   
SvaraCitera

ClosingTime:

Har han någonsin gjort bort sig?

Är väl det enda killen gör?

Blir man ägd så här hårt av Lars Leijonborg (!!!) så har man inget i politik att göra:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Konsumtionshets:

Är väl det enda killen gör?

Har sett det. Kan inte påstå att han blir ägd där? Tycker han verkar vara en helt okej politiker, bättre än många andra större. Han sitter i en jävligt svår sits, måste vara jobbigt att behöva stå för allt massor av idioter i hans parti gör, flera rasister joinar föga förvånande SD. Här måste han försvara flygbladen, resten gör han bra.

Han köttar Mona i den debatten, även om det kanske inte så svårt. Vill minnas att det är FP:s Erik Ullenhag han vinner rätt enkelt mot också.

Sedan tvingas han återigen sitta och ursäkta sig för idioter i Debatt och dylikt, då folk har fält idiotkommentarer som radio inspelet, minns inte vad programmet heter.


   
SvaraCitera

ClosingTime:

Har sett det. Kan inte påstå att han blir ägd där?

Har aldrig sett en politiker göra bort sig så mycket tidigare.

ClosingTime:

Han sitter i en jävligt svår sits, måste vara jobbigt att behöva stå för allt massor av idioter i hans parti gör, flera rasister joinar föga förvånande SD. Här måste han försvara flygbladen, resten gör han bra.

Måste vara jobbigt att överhuvudtaget stå för äckliga rasistvärderingar och försöka försvara dem. [zzz]

ClosingTime:

Sedan tvingas han återigen sitta och ursäkta sig för idioter i Debatt och dylikt, då folk har fält idiotkommentarer som radio inspelet, minns inte vad programmet heter.

Inte så konstigt att man får försvara sig mycket när man är ett rasistäckel?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Konsumtionshets:

Inte så konstigt att man får försvara sig mycket när man är ett rasistäckel?

Kan inte påstå att han är ett rasistäckel.

Konsumtionshets:

Måste vara jobbigt att överhuvudtaget stå för äckliga rasistvärderingar och försöka försvara dem.

rasism, ideologi som grundas på den vetenskapligt obevisade idén att människosläktet indelas i olika raser samt på den felaktiga idén att vissa av dessa raser är överlägsna andra.

Kan inte påstå att detta är vad SD håller på med, de menar på att Sverige tar emot för många invandrare idag och att det inte håller.

Note: Vill inte hamna i en debatt huruvida deras politik är bra eller dålig, då jag inte sympatiserar med dem och därför inte heller tänker försvara dem. Det enda jag ville ha fram är att jag tycker att han är en helt okej politiker, och inte alls värdelös. Men vi verkar ha olika åsikter om det. [smile]


   
SvaraCitera

ClosingTime:

Kan inte påstå att han är ett rasistäckel.

Kan jag, han har en helt knäpp människosyn och står för en politik som särbehandlar människor p.g.a. av deras etniska eller "kulturella" ursprung.

ClosingTime:

Kan inte påstå att detta är vad SD håller på med, de menar på att Sverige tar emot för många invandrare idag och att det inte håller.

Och att muslimer är galna terrorister, att etniska svenskar ska prioriteras före invandrare, att icke-svensk kultur ska motverkas (ironiskt nog är det få svenskar som kan identifiera sig med deras bild av vad en "svensk" är), osv.

ClosingTime:

Vill inte hamna i en debatt huruvida deras politik är bra eller dålig, då jag inte sympatiserar med dem och därför inte heller tänker försvara dem.

Okej, vi behöver inte diskutera det vidare då. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Konsumtionshets:

Kan jag, han har en helt knäpp människosyn och står för en politik som särbehandlar människor p.g.a. av deras etniska eller "kulturella" ursprung.

De kritiserar ju inte invandrarnas etnicitet, utan att invandringen inte fungerar och medför problem. Tror jag? [cute]

Sedan vill de ha kvar "det svenska", vad det nu är, men antar att det inte handlar om rasuppdelning.

Konsumtionshets:

Okej, vi behöver inte diskutera det vidare då. 🙂

Trevligt. Du borde istället vara ontopic och hålla med om att australien har de två coolaste politikerna. [party]


   
SvaraCitera

Konsumtionshets:

ALL

Bokbål hahahahaha


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera