Aviseringar
Rensa alla

Sveriges Radios försök att sätta dit Åkesson får oväntad kritik


Ämnesstartare

Som bekant har "oberoende" och "opartiska" SR avslöjat att Åkesson spelat för en halv miljon kronor under mycket kort tid. Det man gjort är att man kommit över Åkessons kontokortsuppgifter och helt enkelt kollat vad han gjort av med. Hur man kommit över dessa uppgifter vägrar man tala om.

Men nu får SRs agerande oväntad kritik - från Maria Wetterstrand och Carl Bildt:

http://www.dn.se/valet-2014/akesson-avslojande-vacker-upprorda-kanslor/

Maria Wetterstrand twittrade att hon ”stod helt på Åkessons sida i den här frågan”, blev påhejad av Carl Bildt – och retweetades flera hundra gånger.

"Avslöjandet om Jimmies spelande gör mig på riktigt skakad över vad journalister anser sig ha rätt att göra” inledde Maria Wetterstrand

Har media blivit så vänstervriden och agendadrivande att till och med folk som normalt aldrig står på Åkessons sida nu börjar fatta hur illa det är med svenska medier?


   
Citera

bertrimmarpåstjärt: Har media blivit så vänstervriden och agendadrivande att till och med folk som normalt aldrig står på Åkessons sida nu börjar fatta hur illa det är med svenska medier?

Ja så är det.

Vad åkesson väljer att göra med sina EGNA pengar är givetvis bara hans ensak. Om han vill spela bort en halv miljon på hazard är det väl upp till han själv. Hade det varit partikassan eller annan skattemedel hade jag höjt ögonbrynen men så är ju faktiskt inte fallet, vad har de med hans privatekonomi att göra egentligen? Ska vi hänga ut makthavares sexliv med kanske?


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

bertrimmarpåstjärt: Har media blivit så vänstervriden och agendadrivande

det har dom fan alltid varit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Här kommer lite fler citat från Wetterstrand:

"För en gångs skull kan jag säga att jag är hundra procent på Jimmie Åkessons sida. Hur får journalister ens tag i en politikers kontoutdrag?"

"Det är troligt att Jimmie behöver hjälp med sitt spelande. Men det är ointressant i jämförelse med det intrång i privatlivet detta är."

"Det är relevant för allmänheten att känna till hur Åkesson hanterar sin privatekonomi och hur riskbenägen han är, skriver Ekot. Jag tycker det är relevant för allmänheten att få veta hur journalister får tag i kontoutdrag från en politikers privata betalkort."

Som vanligt när media för agendajournalistik så blir förmodligen resultatet att sympatierna för SD ökar ännu mer. Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LOL, inga svar från vänstersympatisörer. Kan bara föreställa mig hur de tänker:

"M-m-m-men Maria! Hur kan du stå på Åkessons sida?!"

"Jag skiter i pressetik så länge det handlar om SD... hmm... bäst att inte säga något i tråden alls!"


   
SvaraCitera

Ah mm pga vi gråter floder buhu 

vem bryr sig om vad alla moralistiska töntar tkr. Det blir bara värre o värre för sd

bertrimmarpåstjärt:
LOL, inga svar från vänstersympatisörer. Kan bara föreställa mig hur de tänker:

"M-m-m-men Maria! Hur kan du stå på Åkessons sida?!"

"Jag skiter i pressetik så länge det handlar om SD... hmm... bäst att inte säga något i tråden alls!"


   
SvaraCitera

Buhu vad hemskt. Jag hoppas nu att den/dom journalister som fick fram denna info gräver vidare för att till slut kunna bevisa att påståendet om att det var av egna pengar inte är annat än just det - ett påstående.

Heja media - allt för att utan våld stoppa rasismen.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:
Buhu vad hemskt. Jag hoppas nu att den/dom journalister som fick fram denna info gräver vidare för att till slut kunna bevisa att påståendet om att det var av egna pengar inte är annat än just det - ett påstående.

Heja media - allt för att utan våld stoppa rasismen.

Hjärta

Heja agendajournalistik och ut med objektiv nyhetsrapportering!

Det mest sannolika är att det är spelbolaget som läckt uppgifterna till SR - något som inte ens är lagligt. Men SR har ett särskilt källskydd så att de slipper bry sig om lagen som alla vi andra måste göra. Sover


   
SvaraCitera

kakakaka: vem bryr sig om vad alla moralistiska töntar tkr.

Ja, så länge man har rent mjöl i påsen så behöver man ju inte oroa sig... Blink


   
SvaraCitera

bertrimmarpåstjärt: Heja agendajournalistik och ut med objektiv nyhetsrapportering!

yes, när det gäller att motverka rasism så är alla medel tillåtna.

bertrimmarpåstjärt: Det mest sannolika är att det är spelbolaget som läckt uppgifterna till SR

Naw, du kan spekulera, vad fint. Ska bli kul o se vad du spekulerar när det visar sig att det inte var hans egna pengarGlad

bertrimmarpåstjärt: SR har ett särskilt källskydd så att de slipper bry sig om lagen

Bra.

Hjärta


   
SvaraCitera

Storchen84: yes, när det gäller att motverka rasism så är alla medel tillåtna.

Inklusive att spärra in rasister och lobotomera dem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

yes, när det gäller att motverka rasism så är alla medel tillåtna.

Naw, du kan spekulera, vad fint. Ska bli kul o se vad du spekulerar när det visar sig att det inte var hans egna pengarGlad

Bra.

Hjärta

Älskar verkligen hur extremvänstern missbrukar ordet rasism för att rättfärdiga vad som helst.

Så... vad grundar du det på? Att det inte skulle vara hans egna pengar?


   
SvaraCitera

Feberyra: Inklusive att spärra in rasister och lobotomera dem?

Rasism och omogenhet/okunskap går hand i hand, det kan alltså tränas och läras bort - så nej, sådant är överdrivet. Jag borde ha upprepat:

Storchen84: allt för att utan våld stoppa rasismen

.

bertrimmarpåstjärt: Älskar verkligen hur extremvänstern missbrukar ordet rasism för att rättfärdiga vad som helst.

Älskar verkligen att du använder dig av uttrycker "extremvänstern" utan att direkt veta vad det egentligen är du skriverMycket glad

bertrimmarpåstjärt: Så... vad grundar du det på? Att det inte skulle vara hans egna pengar?

Det jag grundar allt annat på, att han inte kan svara på något direkt utan måste alltid förbereda sig, som när han viftade bort frågor denna gång för att sedan kunna vara efterklok o komma på vad han ska säga efteråt, att det är en väldigt stor summa. Har man ett spelberoende som han har - så gravt dessutom - gör man vad man kan för att stilla det beroendet.

Hjärta


   
SvaraCitera

är inte våld ett av alla medel, storchöduqbfofmelwzjk!?)82628?


   
SvaraCitera

mpt:hv: är inte våld ett av alla medel

Läs innan du skriver, kkthx.

Hjärta


   
SvaraCitera