Aviseringar
Rensa alla

Sveriges största ungdomsparti.


Ämnesstartare

mörknäs:

jag tänker mig att, nej. förmodligen kommer de fortfarande ha fler medlemmar än röster,

2006: fick partiet 34 918 röster och hade 9245 medlemmar. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

2006: fick partiet 34 918 röster och hade 9245 medlemmar.

Vilket betyder att det krävs ungefär 190.000 röster till för att ni ska kunna ta er in i riksdagen. I nuläget känns ju det inte så troligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Utlänning:

Vilket betyder att det krävs ungefär 190.000 röster till för att ni ska kunna ta er in i riksdagen. I nuläget känns ju det inte så troligt.

Nej, men första målet är ju EU nu i sommar och med tanke på hur många medlemmar PP har fått och hur hårt fort vårt valmaterial gått åt och med tanke på att väldigt många inte känner till/röstar i EU-valet, så finns det en chans där [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Nej, men första målet är ju EU nu i sommar och med tanke på hur många medlemmar PP har fått och hur hårt fort vårt valmaterial gått åt och med tanke på att väldigt många inte känner till/röstar i EU-valet, så finns det en chans där

Du kan ju inte räkna med 100% valdeltagande från PP om du är beredd att räkna bort röster från övriga partier.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Utlänning:

Du kan ju inte räkna med 100% valdeltagande från PP om du är beredd att räkna bort röster från övriga partier.

Alla som röstar i Sverige är inte med i något parti, de som inte är med i något parti/är politisk intresserad osv vet ofta in om/bryr sig inte om att det är EU-val. Det kallas ju för "det bortglömde valet" av en anledning.

Om PP får fler och fler medlemmar så lär de ju rösta i EU valet för att få in partiet i EU, precis som de som är med i de andra partierna röstar på sina partier för att få in fler av dem i EU.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Om PP får fler och fler medlemmar så lär de ju rösta i EU valet för att få in partiet i EU, precis som de som är med i de andra partierna röstar på sina partier för att få in fler av dem i EU.

dessutom är det ju så att eftersom det valet inte anses vara lika viktig kanske folk i allmänhet är mer benägna att rösta på ett enfrågeparti.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

2006: fick partiet 34 918 röster och hade 9245 medlemmar. [smile]

jag tänker mig att det var minst 34918 arga bloggare som propagerade för det, så det bevisar ingenting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickfactor:

dessutom är det ju så att eftersom det valet inte anses vara lika viktig kanske folk i allmänhet är mer benägna att rösta på ett enfrågeparti.

trefrågeparti [no-no]

mörknäs:

jag tänker mig att det var minst 34918 arga bloggare som propagerade för det, så det bevisar ingenting.

Fast det var ändå fler röster än medlemmar [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Fast det var ändå fler röster än medlemmar [smile]

fast oavsett deras medlemsantal så kommer de inte komma in i riksdagen. och oavsett hur många åsiktsbefriade och lättövertalade vänner dessa medlemmar har. så det bevisar liksom ingenting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

fast oavsett deras medlemsantal så kommer de inte komma in i riksdagen. och oavsett hur många åsiktsbefriade och lättövertalade vänner dessa medlemmar har. så det bevisar liksom ingenting.

Miljöparitet var också små i flera år, idag sitter de i riksdagen [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Miljöparitet var också små i flera år, idag sitter de i riksdagen

De riskerar också att åka ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Raubtier:

De riskerar också att åka ut.

Alla partier har en risk att åka ut, om man ska vara helt korrekt [no-no]

Och kunde ND komma in, så borde PP ha en chans att komma in [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Och kunde ND komma in, så borde PP ha en chans att komma in

ND?
Menar du NyD?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Raubtier:

Menar du NyD?

/whatever på hur de förkartas. ND är en mycket simplare förkortning [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

ND är en mycket simplare förkortning

ND är ett helt annat parti.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Nationaldemokraterna
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ny_Demokrati


   
SvaraCitera