Aviseringar
Rensa alla

Sveriges största ungdomsparti.


Ämnesstartare

Raubtier:

ND är ett helt annat parti.

Petitesser [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Miljöparitet var också små i flera år, idag sitter de i riksdagen [no-no]

ja, och de driver redan de frågor piratpartiet driver.

missförstå inte, jag tycker piratpartiet gör något bra, jag stödjer eran kamp, men då miljöpartiet som redan sitter representerade faktiskt står för samma samhälle som ni vill stå för; ser jag nog att det gör stor skillnad att rösta även på dem, och då får man in miljöfrågan och sociala och välfärdsfrågor också. det är synd att enfrågepartier ska få så stort inflytande :7


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

ja, och de driver redan de frågor piratpartiet driver.

Jag har ingen aning om vad miljöpartiet anser om immaterialrätt och hur den ska se ut i framtiden, jag hittar inte heller något om det på deras hemsida.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Raubtier:

De riskerar också att åka ut.

[zzz]
ut med moderaterna och socialdemokraterna istället, då kanske vi får lite mer vettig politik, inte några skitiga storpartier som existerat i 120 år

Nintendo:

Jag har ingen aning om vad miljöpartiet anser om immaterialrätt och hur den ska se ut i framtiden, jag hittar inte heller något om det på deras hemsida.

Fildelning är inte stöld. De röstade emot IPRED och är tydliga med detta på sin hemsida, fliken "vår politik" även i riksdagsdebatter bör du se att det är dem som tydligast tar ställning i frågor som FRA och fildelning. Det var det som lockade mig till dem; att de kunde gå upp i riksdagen iklädd vitt och företräda demonstranterna utanför när det gällde. Även tagit ställning i Acta. Ännu inte i telekom, men det går även det helt emot våra principer.

man bör ha en bredbandsskatt, som bör gå till kultur, anser de dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Fildelning är inte stöld. De röstade emot IPRED

Anarkandi:

bör du se att det är dem som tydligast tar ställning i frågor som FRA och fildelning.

Ja, det där vet jag, men vad anser de om immaterialrätt?


   
SvaraCitera
smisk

Känner att jag nog komemr hålla mig till SSU ett bra tag till. Pirater är töntiga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Ja, det där vet jag, men vad anser de om immaterialrätt?

Jag vet inte. Jag är inte så insatt i den frågan, förtydliga gärna vad det är för något. Om du tänker kring upphovsrätt så har diskusisioner legat kring att den endast ska gälla i ett år respektive att den ska upphävas helt och ersättas av en bättre variant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

örtydliga gärna vad det är för något.

Patent och Copyright, en av piratpartiets huvudfrågor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

miljöpartiet som redan sitter representerade faktiskt står för samma samhälle som ni vill stå för

De stödjer ju knappast alla saker som PP och sedan tror jag inte att de som röstar på PP vill ersätta sina bilar med häst. [party]

smisk:

Pirater är töntiga.

! [surprised]

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

ut med moderaterna och socialdemokraterna istället, då kanske vi får lite mer vettig politik, inte några skitiga storpartier som existerat i 120 år

Hellre deras gamla politik än Mps jävla tramsande. Fyfan vilket skitparti.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

! [surprised]

Två cigarrer inger respekt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rodja:

Två cigarrer inger respekt.

Mustaschen? Awesome pose? KROKEN?! [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Miljöparitet var också små i flera år, idag sitter de i riksdagen [no-no]

de kom in i riksdagen andra valet de ställde upp i. och jag vet att du tänker dra paralleller till piratpartiet nu, men det är fortfarande inte samma sak eller samma situation. samt, de hade inte gratis medlemskap som kunde ingås helt utan vidare via internet. om deras kassa sida hade funkat ordentligt så hade jag registrerat några godtyckliga personer jag inte känner bara för att bevisa en poäng.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera