Aviseringar
Rensa alla

svettningar.


Ämnesstartare

Okej, nu är det så att jag är VÄLDIGT obekväm när det kommer till att svettas, och det gör jag väldigt lätt tyvärr. Jag har hört att man ska ha bakpulver och citron eller vinäger för att få bort svettningar. MEN, fungerar det även i ansiktet? Eller kommer man bli jätte irriterad osv? Någon som har något tips? please


   
Citera

iMaija:

please

Det säkraste kortet är nog att köpa Absolut Torr på närmaste apotek ;D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Absolut Torr

kan man använda det på ansiktet? [smile]


   
SvaraCitera

Alla svettas i dessa tider


   
SvaraCitera

iMaija:

kan man använda det på ansiktet? [smile]

http://www.​absoluttorr.nu/absolut-torr/absolut-torr-gor-sa-har.html
Står inget om ansiktet där, men står att man ska undvika kontakt med ögonen, så kanske inte helt säkert där? 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man kan använda Absolut Torr till händerna, fötterna och armhålorna. Inget annat! Min syster testade att ta det på ryggen och det gjorde sjukt ont. Sved som fan. Det var riktigt roligt!


   
SvaraCitera

Man får dock räkna med att om man använder det i tex armhålorna, svettas man mer på andra ställen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ah tack för svaren, finns de inget piller eller något liknande man kan köpa som typ minskar svettet överhuvudtaget? heh


   
SvaraCitera

Ansiktet? Nej det är nog svårt att hitta nåt där. Har du extrema problem så uppsök läkare. Alltid en början.


   
SvaraCitera

iMaija:

ah tack för svaren, finns de inget piller eller något liknande man kan köpa som typ minskar svettet överhuvudtaget? heh

fick erbjudande om att äta en mecidin som gjorde kroppen torr helt och hållet. Men tänk på vad det innebär. Torra ögon, torr i munnen 24/7, torr hud, torr snippa. Men uppsök läkare om det är ett problem. Är det bara vissa punkter kan du få botox, vilket jag personligen tycker minskar svettning över hela kroppen. (men det är väl mest att jag oroar mig för att svettas så när jag vet att jag intekommer svettas så oroar jag mig inte och svettas därmed mindre)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

fick erbjudande om att äta en mecidin som gjorde kroppen torr helt och hållet

ja, asså det skulle ju vara skönt, men nackdelarna får mig att överväga det väldigt mycket.

Postorderhoran:

Är det bara vissa punkter kan du få botox, vilket jag personligen tycker minskar svettning över hela kroppen.

men är inte det himla dyrt? 🙂


   
SvaraCitera

iMaija:

men är inte det himla dyrt? 🙂

får gratis då mitt landsting har fri sjukvård upp till 20.

Annars kostar det ca 2000 kr per behandling, vanligtvis 2 behandlingar per år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

får gratis då mitt landsting har fri sjukvård upp till 20.

Annars kostar det ca 2000 kr per behandling, vanligtvis 2 behandlingar per år.

oh nice 🙂 det var ju inte jättefarligt, inte om man inte behöver göra det mer än 2 gånger om året. Men har införskaffat lite Absolut torr nu så om jag känner att det inte hjälper så ska jag kolla upp dedär 🙂


   
SvaraCitera

Egyptologen:

Man kan använda Absolut Torr till händerna, fötterna och armhålorna. Inget annat! Min syster testade att ta det på ryggen och det gjorde sjukt ont. Sved som fan. Det var riktigt roligt!

din syrra skulle nog fått ont om hon haft det i armhålorna också, huden där är ju ännu känsligare än ryggen så hon fick nog snarare svid av överkänslighet.

Jag använde en gång absolut torr i armhålorna, efter någon timme när jag inte stod ut med svidandet längre tvättade jag bort det. Det hade ändå hunnit skapa utslag likt brännskador i mina armhålor. I flera dagar kunde jag inte ha armarna normalt längs sidorna. Det tog ett år innan märkena var helt borta, och jag kunde börja använda deo igen.

Så det finns någonting i absolut torr som man kan ha allergi/överkänslighet emot, som kan skada en!


   
SvaraCitera

iMaija:

Men har införskaffat lite Absolut torr nu så om jag känner att det inte hjälper så ska jag kolla upp dedär 🙂

Åsikt: botox är så mycket bättre än absolut torr. Det gör mindre ont att injicera och det håller så mycket bättre och längre.


   
SvaraCitera