Aviseringar
Rensa alla

Svinfluensan


Älskar festliga pandemi-masshysterier. Ursäkt för att springa runt med munskydd [smile]


   
SvaraCitera

Sedan H5N1-grejen är jag totalt avtrubbad. Det finns ingen chans i helvete att media kan engagera mej på samma sätt igen (inte för att jag var särskilt engagerad sist heller) när de sa att fågelinfluensan skulle döda hela världen och allt vad det var.. [tired]

Bäverinfluensan gissar jag på blir nästa hype. Eller kamelhostan.


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Tickstart:

Bäverinfluensan gissar jag på blir nästa hype. Eller kamelhostan.

Jag har satsat mina pengar på dingodiarrén. [smile]


   
SvaraCitera

Åtta:

Jag har satsat mina pengar på dingodiarrén. [smile]

Mina pengar föll på buffelbrock [y] Stor marknad det där.


   
SvaraCitera

Åtta:

Vad är det för retarder som oroar sig över svinfluensan så pass mycket att munskydden är utsålda på apoteket?

XD

Åtta:

Människor måste väl ändå inse att det är betydligt mycket större risk att dö i en trafikolycka än det är att de skulle få svinfluensan?

ja, det roliga är att de tror att den smittar från svin till människa också. våra vanliga influensor kommer ursprungligen från svin eller fåglar tards.

intressanta är att den verkar slå hårdare mot unga och friska


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Tickstart:

Stor marknad det där.

Ja, tänk om man hade satsat sina pengar på malariamyggan. Fan vad rik man skulle vara idag då. [sad]


   
SvaraCitera
Gifted

Ja, vi minns ju hur många som dog i sverige av fågelinfluensan...


   
SvaraCitera

I fallen där folk har dött ligger dödligheten på 100%!


   
SvaraCitera

Gifted:

Ja, vi minns ju hur många som dog i sverige av fågelinfluensan...

fågelinfluensan var mkt aggressivare än svininfluensan dessutom


   
SvaraCitera

Svininfluensan ligger på 5/6 i skalan för spridning*, så den kommer antagligen att komma till Sverige. Den är inte så dödlig som medierna verka försöka få oss att tro, den dödar enbart försvagade och äldre människor samt spädbarn. Den sprids via smitta, t.ex. nysningar.

* http://svenska.yle.fi/nyheter/artikel.php?id=157130

NEMO:

intressanta är att den verkar slå hårdare mot unga och friska

Det är enligt min lärare för att äldre personer kan ha haft liknande smittor när de var yngre, och immunförsvaret kan då lättare skydda mot smittan. Om man då är yngre så vet inte immunförsvaret vad influensan är för något, och har svårare att skydda sig mot influensan.


   
SvaraCitera

patrik472:

Om man då är yngre så vet inte immunförsvaret vad influensan är för något, och har svårare att skydda sig mot influensan.

läkarna säger att det återstår att klarlägga. sedan kan man ju ha teorier. gällde samma sak vid spanska sjukan? alltså anledning.


   
SvaraCitera

Vafan säger du, min mamma köpte sånt idag[mad]


   
SvaraCitera

Alla dessa sjukdomar som folk ojar sig över. Vad kommer härnäst? Alligatorpesten?


   
SvaraCitera

Var inte så kaxiga - den kommer slå till när ni minst anar det.


   
SvaraCitera

du blir bara arg för att munskydden var slut när du skulle köpa ett. samt:

+-------------//+o
¦This is a-----||+o
¦Swine Flu---||’+o
¦Copy it help-_-+0
¦it mutate --_--_+o
+-------------R463-+o


   
SvaraCitera