Aviseringar
Rensa alla

Svininfluensan i Stockholm


Issen:

Kanske därför dom döpte om den till nya influensan

Jag bara väntar på att Egypten ska gå ut med att de tänker slakta allt som är nytt. [bigsmile]


   
SvaraCitera

snurrebox:

Bra många fler än 20 som dött.

31 st konfirmerade fall enligt wikipedia är det nu och runt 100 misstänkta fall. 29 st från Mexico, och 2 st från USA.


   
SvaraCitera

Hur många registrerade fall i hela världen finns det nu? Är inte det rätt få egentligen?


   
SvaraCitera

Mexico has reported 822 laboratory confirmed human cases of infection, including 29 deaths. The United States has reported 403 laboratory confirmed human cases, including one death.

The following countries have reported laboratory confirmed cases with no deaths - Austria (1), Canada (165), China, Hong Kong Special Administrative Region (1), Colombia (1), Costa Rica (1), Denmark (1), El Salvador (2), France (4), Germany (9), Guatemala (1), Ireland (1), Israel (4), Italy (5), Netherlands (1), New Zealand (6), Portugal (1), Republic of Korea (2), Spain (57), Switzerland (1) and the United Kingdom (27).

http://www.who.int/csr/don/2009_05_06/en/index.html


   
SvaraCitera

André Vifot Haas:

Dvärgar är också omöjliga att ta på allvar.

Nej[sad]

snurrebox:

Således är du med i gruppen som förmodligen dör först.. Har du läst nåt om svininfluensan? Dom flest dödsfall har varit unga människor och friska människor eftersom deras starka immunförsvar flippar och pajjar lungorna. [cheers]

Men bröl. Källa please eftersom inget du skriver har nämnts där jag har läst. (Varken aftonbladet, expressen eller wiki är godkända källor.)

Och sedan var jag jävligt ironisk, jag är typ allt annat än frisk xD


   
SvaraCitera

Issen:

Själv känner jag bara att detta är en ny masshysteri a la fågelinfluensan.

Ja, det dör lååååååååååååååååååååååååååååångt fler i andra sjukdomar än Svininfluensan (Eller "Den nya influensan" som man skall kalla den nu). Så risken är större att man får någon av de andra potentiellt dödliga sjukdomarna istället.


   
SvaraCitera
Issen
Ämnesstartare

Buddah:

Ja, det dör lååååååååååååååååååååååååååååångt fler i andra sjukdomar än Svininfluensan (Eller "Den nya influensan" som man skall kalla den nu). Så risken är större att man får någon av de andra dödliga sjukdomaran istället.

Ja fast skillnaden skulle ju här innebära att de blir epidemiskt av samma stam... cancer är ju t.ex. många olika typer.

men visst... du har ju malaria som folk tar av i tusentals varje dag... som kostar typ ett par cent att vaccinera sig mot.


   
SvaraCitera

Känner mest lite /care inför det.


   
SvaraCitera

Äntligen en ursäkt att ha andningsskydd på offentliga platser utan att bli betraktad som en idiot (utan bara lite väl paranoid)! [y]


   
SvaraCitera

Issen:

men visst... du har ju malaria som folk tar av i tusentals varje dag... som kostar typ ett par cent att vaccinera sig mot.

"Vanlig" influensa dödar en hel del varje år också.


   
SvaraCitera

Jag tror att det allt det här med svininfluensan är uppblåst till 110%. Det har liksom redan dött ut i media.


   
SvaraCitera

Issen:

Hur känner du för dehär?

Jag känner att jag vill gräva bort Stockholm från sverige. Eller skicka bort människan till månen.


   
SvaraCitera

Känner att det var lite synd att jag inte fick det först i Sverige.


   
SvaraCitera

Bryr mig inte så mkt.. :d Sålänge det inte har kommit till mina trakter iaf


   
SvaraCitera

Issen:

Själv känner jag bara att detta är en ny masshysteri a la fågelinfluensan.

Yes, är ju bara media svammel. Ingenting att lägga så mycket vikt I.


   
SvaraCitera