Aviseringar
Rensa alla

Svininfluensavaccination?


Ämnesstartare

The_gunslinger:

Rädda för eventuella biverkningar?

Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The_gunslinger:

Ni som inte tänker vaccinera er. Vore kul att höra varför ni väljer att inte göra det? Rädda för eventuella biverkningar?

Eller hur, hellre leva nu med försämrat immunförsvar, finns ju ändå vaccin till allt i framtiden, förstår inte varför folk oroar sig...


   
SvaraCitera

fade:

Om alla andra gör de å så tror jag väll jag gör de... eller om folk börjar dö fort, typ som på The stand

Haha är som hämtat från Tje stand faktiskt. Kan rekommendera boken också.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Horstat:

Eller hur, hellre leva nu med försämrat immunförsvar, finns ju ändå vaccin till allt i framtiden, förstår inte varför folk oroar sig...

Förstår inte heller hur vaccinet ska sätta ner immunförsvaret? Visst man får säkert ett bättre fullgott skydd om man nu får själva influensan men tror nog att sjukdomen medför fler risker än vaccinet. Och vem säger att viruset inte kommer mutera? I så fall spelar det ingen roll om man fått viruset förut eller tagit vaccinet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The_gunslinger:

Visst man får säkert ett bättre fullgott skydd om man nu får själva influensan men tror nog att sjukdomen medför fler risker än vaccinet.

Det finns en påtaglig risk att en massvaccineringen mot svininfluensan orsakar större skada än nytta. Om viruset muterar och utvecklas till att bli farligare kommer sannolikt vår befolkning att ha en sämre motståndskraft mot nya varianter än om vi inte hade massvaccinerat, skriver Ann-Cathrin Engwall, doktor i molekylär cellbiologi.

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/artikel_3427795.svd

Fast hon är säkert mutad av någon socialdarwinist som vill att bara de starkaste ska överleva. :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horstat:

Nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horstat:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

vår skola kommer erbjuda vaccinering [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horstat:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

fjams.


   
SvaraCitera

Jag tror fan jag har svninfluensan nu asså... *Snörvel*
[chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horstat:

Nej

Orkar inte [zzz]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The_gunslinger:

Haha är som hämtat från Tje stand faktiskt. Kan rekommendera boken också.

Haha ja faktiskt [crazy] Mjo den lär jag nog läsa, ären lång? filmen är ju typ 6 timmar om jag inte minns fel [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horstat:

Vet inte (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Horstat:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har redan haft svininfluensan så jag e homefree [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänker inte ta vaccinet, det va säkert läkemedelsföretagen som starta skiten för att sälja deras vaccin


   
SvaraCitera

fade:

Haha ja faktiskt Mjo den lär jag nog läsa, ären lång? filmen är ju typ 6 timmar om jag inte minns fel

Ja boken är 1150 sidor. Har inte sett hela filmen utan stängde av efter 1-2 timmar. Tyckte boken verkar betydligt bättre.


   
SvaraCitera