Aviseringar
Rensa alla

SvT- "Är du smartare än en femteklassare? Fel svar men rätt enligt Svt? [shake]


RyalNotch:

Hmm iofs, drar iväg ett mejl imorgon då [cheers]

[y]


   
SvaraCitera
nrg89

JejeX:

Fast det är väl som varmast på andra sidan jorden under januari-februari?

De högsta temperaturerna har uppmäts på norra halvklotet, där är det sommar när Jorden är längre ifrån solen än när det är sommar på södra halvklotet (wow, vilken traslig mening).

Avståndet till solen spelar in, men det är så små skillnader jämfört med tid ytan är utsatt för solen.


   
SvaraCitera

Rymdpirat:

Var på wikipedia menar du att det står fel om temperaturen på Merkurius och Venus?

Min poäng är att de så kallade experterna på området inte har förkovrat sig i de de skriver eller på annat sätt behandlar i media. En entisuast i området kan därför betydligt mer.

Jag har ett visst förakt för Svensk Media. Jag tycker de är inkompitenta och oproffsiga. Vad som sägs i media har YTTERST sällan hög trovärdighet eller tvingar en att tänka till. Jag kan tala om det här i evigheter känns det som.


   
SvaraCitera

Dann:

Min poäng är att de så kallade experterna på området inte har förkovrat sig i de de skriver eller på annat sätt behandlar i media. En entisuast i området kan därför betydligt mer.

På vilket sätt är en programledare en så kallad expert?

Dann:

Svensk Media

Känns lite trångsynt att generalisera sådär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rymdpirat:

På vilket sätt är en programledare en så kallad expert?

Det är ju troligen inte programledaren som försett programmet med frågor och svar.


   
SvaraCitera

RyalNotch:

Det är ju troligen inte programledaren som försett programmet med frågor och svar.

Fair enough. Är ändå inte säker på att jag hajar media-kopplingen.


   
SvaraCitera

jefla carl sagan, veta allt hela tin [blush]


   
SvaraCitera

Rymdpirat:

Känns lite trångsynt att generalisera sådär.

Det är min erfarenhet det kan du inte ta ifrån mig. Jag säger inte att de som jobbar med media i Svergie är dåliga personer. Däremot så är det helt klart för mycket narcissism och för lite kreativa sammarbeten. Jag blir trött när jag tänker på alla pratshower, tidningsartiklar ect vars syfte för den så kallade 'experten' är att sälja en produkt. Kultur är överhuvud tagit inte rättfärdigat om de inte provocerar eller tvingar en att tänka till. Och vimsiga nyheter som rapporterar twitterflödet blir ingen gladare av. Är överhuvudtaget väldigt sällsynt att Svensk Media har de resurser eller vill satsar de resurser som krävs för att göra trovärdig nyhetsrapportering eller medieproduktion.


   
SvaraCitera

Dann:

det kan du inte ta ifrån mig.

Varför skulle jag ta ifrån dig något?

Dann:

Svensk Media

Vilka inkluderar du i "Svensk Media"?


   
SvaraCitera

Rymdpirat:

Varför skulle jag ta ifrån dig något?

Du avfärdade min beskriving av verkligheten som trångsynthet och orimlig reductionism. Eller? [rolleyes]

Rymdpirat:

Vilka inkluderar du i "Svensk Media"?

Radio, TV och Tidningar i Sverige.


   
SvaraCitera

Dann:

min beskriving av verkligheten

Fast om du drar alla

Dann:

Radio, TV och Tidningar i Sverige.

över en kam sådär så generaliserar du ju.


   
SvaraCitera

Dann:

Jag har ett visst förakt för Svensk Media. Jag tycker de är inkompitenta och oproffsiga. Vad som sägs i media har YTTERST sällan hög trovärdighet eller tvingar en att tänka till. Jag kan tala om det här i evigheter känns det som.

Måste säga att P1 lärt mig mer - och fått mig att tänka till mer - än alla de kommersiella tv- och radiokanalerna sammanlagt.

EDIT: Dock, jämför en Äkta Människor och Battlestar Galactica så ja, då märker en ju kvalitetsskillnad.


   
SvaraCitera

Storchen84:

som alla älskar

Vilka då?


   
SvaraCitera

aristoteles:

Vilka då?

Alltså va? Alltså wtf[confused]

Edit: Aha. Det var ju sarkasm, DUH[crazy] Grr för att citeras i gamla trådar[tired]

[love]


   
SvaraCitera

Storchen84:

Alltså va? Alltså wtf

Vem älskar radiotjänst egentligen?


   
SvaraCitera