Aviseringar
Rensa alla

Svullen mage, vad göra?


Ämnesstartare

1111PM jag har haft samma skit som du. Jag hade ont i magen trots att jag "skötte mig", dvs åt regelbundet och åt av allt en längre tid.

Har haft bulimi. Men grejen är att det tar ett tag för kroppen att återhämta sig. Vet inte hur situationen exakt ser ut för dig, hur pass länge du misskött dig och sånt. Men min mage var iaf helt paj. Det kändes som att jag aldrig skulle bli bra, att det inte spelade någon roll ifall jag skötte mig eller inte. Det kändes bara helt hopplöst. MEN 🙂 efter kanske en 1-1.5 månad slit så började jag känna förbättring :). Kanske låter som en lång tid men det var det så värt.

Mitt råd till dig är att hålla ut! Håll i mattiderna så gott du kan dvs frukost, mellis, lunch, mellis, middag och kvällsmellis. Det är jätteviktigt.. det kommer att ge resultat tillslut. Precis som alla smarta personer har sagt till mig "du kan bara äta dig ur en ätstörning".

Hoppas mitt svar hjälpt nått!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1111PM:

orkad frukt, gryn av olika slag, fibrer i allmänhet, vanlig frukt, grönsaker

1111PM:

aldrig kolhydrater.

det är massa kolhydrater i torkad frukt, verkligen asmycket.
gryn=kolhydrater
frukt = kolhydrater
grönsaker = lite kolhydrater


   
SvaraCitera

abort


   
SvaraCitera

Hej!
För att bli av med ditt problem måste du börja äta ordentlig lagad mat på regelbundna tider, helst 6 ggr om dagen.
frukost
mellanmål
lunch
mellanmål
middag
mellanmål
En kropp som inte får detta blir skadad och mår dåligt. Magen vet inte hur mycket och vad den ska få att äta eller ens om den kommer att få något och därför blir du svullen.
Det där är skitsvårt när man är sjuk. Mend et är enda vägen, är själv en tjej som var sjuk från 11-års ålder till cirka 16 år. Är väl fortfarande inte helt frisk, men mår mycket bättre och jag äter! 🙂 Så nu mår också magen bra. Men det handlar altså om att vänja sig. I början när man äter gör det extra ont och magen bli extra svullen... men som sagt det går över! [smile]
lycka till!


   
SvaraCitera

Ät regelbundet och besök toaletten regelbundet, läste det i VR [bigcheers]


   
SvaraCitera

ät regelbundet
från alla fält på kostcirkeln
schemalägg bajstider
ät en halv rå palsternacka.


   
SvaraCitera

Barn i u-länder brukar drabbas av "Kwashiorkor", dvs "sjukdomen man får när man får en lillebror, alltså när man slutar dricka mjölk.

Gissar på att ko-mjölk inte har exakt samma innehåll som människomjölk, men det kan vara värt att testa.

Man trodde tidigare att det berodde främst på proteinbrist, men det har även mycket att göra med brist på essentiella aminosyror.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

va inte rädd för fett och ät skonsam mat. Ris, fisk, skorpor, saftsoppa, ostkaka, mannagryn och risgrynsgröt, osv så kanske magen mår bättre ett tag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Regelbundna måltider, mycket fibrer. Min mage brukar kännas bättre efter att jag har tränat, kanske funkar för dig med?


   
SvaraCitera