Aviseringar
Rensa alla

Svullen och ont i halsen, vad kan det vara?


Ämnesstartare

Var på vårdcentralen igår, dom tog prover men dom såg ingenting. "Koka vatten med salt och gurgla och köpt blablatablett". Vattnet var svinäckligt, fick sjuka kväljingar, så prövade bara en gång. Tabletterna, mucoangin, dämpar smärtan men inget mer.

Nu idag är jag ännu svullnare och har svårt att prata till och med. Mitt gomsegel känns stort som ett finger och det är jävligt svullet, mest på högra sidan, bak i halsen. Det gör ont typ hela tiden och det är såklart skitsvårt att äta och ens dricka.

Idag tyckte jag mig också se små vita prickar i det svullna området. Dom såg jag inte igår.


   
Citera
Ämnesstartare

AIDS!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har du sökt på internet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

Har du sökt på internet?

Ni ska göra det åt mig. Jag är ju sjuk. Nä men, jag ska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

halsfluss kanske? 😀

(fast det lär ju vara aids ._.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oggelgoggel:

Ni ska göra det åt mig. Jag är ju sjuk. Nä men, jag ska.

Tänk om dina halsmandlar spökar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

Tänk om dina halsmandlar spökar?

[cry] Fyfan vad jag inte vill bli opererad.


   
SvaraCitera

oggelgoggel:

Var på vårdcentralen igår, dom tog prover men dom såg ingenting.

oggelgoggel:

Nu idag är jag ännu svullnare och har svårt att prata till och med. Mitt gomsegel känns stort som ett finger och det är jävligt svullet, mest på högra sidan, bak i halsen.

Hade precis samma sak i somras. Höll i sig i nästan en månad, kunde knappt äta. På vårdcentralen sa de bara åt mig att dricka mycket vatten och äta värktabletter och skickade sedan hem mig. Vet inte vad det var, men svullnaden i gommen var riktigt läskig. Det gick över efter ett tag i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oggelgoggel:

Fyfan vad jag inte vill bli opererad.

Capture:

Höll sig i nästan en månad

OJRA OGGISH

Kan du ens vara ledig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Hade precis samma sak i somras. Höll i sig i nästan en månad, kunde knappt äta. På vårdcentralen sa de bara åt mig att dricka mycket vatten och äta värktabletter och skickade sedan hem mig. Vet inte vad det var, men svullnaden i gommen var riktigt läskig. Det gick över efter ett tag i alla fall.

Men omfg. [sad]

mopsen:

Kan du ens vara ledig?

Får väl sjukskrivas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oggelgoggel:

Får väl sjukskrivas.

Jobbaru nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

Jobbaru nu?

Inte idag, fastän jag egentligen "måste" då jag inte har läkarintyg. [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oggelgoggel:

Inte idag, fastän jag egentligen "måste" då jag inte har läkarintyg.

Tänk om du blir FIRED? [sad][sad][sad][sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

så får man väl nästan jämt när man har influensa eller halsfluss, jobbigt, men det går över


   
SvaraCitera

Har du bara ont i halsen, ingen feber eller så?
Vad tog de för prover?
Jag hade nämligen sjukt ont i halsen och lite feber i somras, och ålte till läkaren, och det enda provet de tog var för halsfluss. En månad senare kom det fram att det var körtelfeber jag hade, för då fick jag jättehög feber och ont i hela kroppen. Först DÅ tog de mig på allvar.


   
SvaraCitera