Aviseringar
Rensa alla

Svullen tungpiercing


Ämnesstartare

Okej, nu är det såhär att det finns tydligen inga inlägg om GAMLA tungpiercingar som är svullna. [chocked]
Jag har haft min tungpiercing i ett år, för cirka 2 månader sen så blev den svullen. Svullnaden sitter fortfarande i och jag förstår verkligen inte varför. Jag har bytt till en längre stav, använder munvatten och allting. Borstar tänderna 3 ggr om dagen. Ingenting hjälper. [sad]

Så min fråga är, vad ska jag göra för att svullnaden ska ge med sig?
Det gör sjukt ont och jag vet inte om det är infekterat, har för mig att tungan ska få en annan färg då osv... [cry]


   
Citera

Gå till läkare, du kanske behöver antibiotika eller ngt.


   
SvaraCitera

En infektion behöver inte betyda att tungan ändrar färg. Jag föreslår att du går till en läkare/välberyktad Piercare och frågar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läste lite på internet nu också, man kan ju bli svullen av p-piller, vilket jag har blivit också. Läste också att det var vanligt med svullen tunga.
Kan det kanske vara därför min tunga är så svullen?


   
SvaraCitera

xiider:

p-piller,

xiider:

svullen tunga.

[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xiider:

Läste också att det var vanligt med svullen tunga.

kanske var lite överdrivet. Min vän fick samma problem, försvann för henne efter en månad. Hmm. Knepigt det hära. Jag gick till han som piercade min tunga, han sa att det bara var svullet och ingen infektion. Han kunde dock inte svara på varför det var svullet. [shake]


   
SvaraCitera

Är staven nog lång för att inte åsamka några problem så är det ingen fara. Vänta och se 🙂


   
SvaraCitera