Aviseringar
Rensa alla

Svullet öga


Ämnesstartare

Mitt öga har gått sönder.

Igår kändes det som att jag hade något i ögat och det sved och rann som faan. Senare under kvällen märkte jag att det började svullna upp.

Idag när jag vaknade märkte jag att ögat var rejält svullet. Men det gör inte ont längre. Det rinner lite smått, men inte alls lika farligt som igår.

Så, vad ska jag göra? Vänta och se om svullnaden går ner eller ringa vårdcentralen? Vill helst inte dra dit. Känns lååångt dit och känns lite onödigt om det bara är ett svullet öga som försvinner efter en dag liksom.

IMG_0967.JPG


   
Citera

jag skulle vänta [blush]
men tror att det är bäst att kolla upp kanske, fast om det inte gör ont känns det lite onödigt


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

om det inte gör ont känns det lite onödigt

Precis vad jag tänkte! Plus att det kostar pengar att gå till farbror doktorn. Vill helst inte slösa med mina slantar i onödan.


   
SvaraCitera

stick hål i den så kanske de sprutar massa var överallt!!1

vore phett coolt


   
SvaraCitera

Egyptologen:

Precis vad jag tänkte! Plus att det kostar pengar att gå till farbror doktorn. Vill helst inte slösa med mina slantar i onödan.

men om det inte har gått över på onsdag borde du nog ringa [no-no]


   
SvaraCitera

äh, sök på fluga i ögat, den äter i hans öga [smile]


   
SvaraCitera

Har hänt mig också. Sköljde ur med ögonbad från apoteket, gick över på två dagar. Fast fick efter det klåda och massa tårar i ögat, så var då tvungen att pallra mig ner till vårdis och få salva på recept. Den hette samma sak som min katts ögonsalva heter, fast utan "vet." på slutet. Men ändå! Mkt suspekt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Mkt suspekt.

Indeed!


   
SvaraCitera

vad har hänt, då!
var det en... vagel? bakterie? [blush]

Egyptologen:

gamle egyptier!


   
SvaraCitera

förlåt, är lite dålig på att sikta..hehe[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Koksalt brukar kunna hjälpa ibland


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

var det en... vagel? bakterie?

Ingen aning. Det svällde upp och sen försvann det. Mkt skumt!


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Egyptologen:

Så, vad ska jag göra?

Skulle låtit det vara. Du kan ju alltid ringa sjukvårdsupplysningen, men de har antagligen inget vettigt att säga. Vänta några dagar och se ifall det blir bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

Skulle låtit det vara.

Gjorde det. Det försvann sakta men säkert samma dag [smile]


   
SvaraCitera