Aviseringar
Rensa alla

Svullna blygdläppar


Ämnesstartare

Varje gång efter jag haft sex har jag fått jätte ont i fittan och kan knappt gå, har nydligen sätt oxå att mina blygdläppar svullnat upp, någon som vet vad det kan vara [shake]?


   
Citera
Ämnesetiketter

Blygdläpparna fylls med blod när du är upphetsad, precis som penisar gör det. Det är alltså helt normalt.
Du ska däremot inte behöva ha ont i dig efter sex. Ta det lite lugnare.
Jag hade nog kollat upp det om det fortsatt.


   
SvaraCitera

Precis som föregående talare. Men en liten fråga, blir det tillräckligt våt? Prova med ett extra långt förspel så du sväller lite till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag blir väldigt lätt våt och även väldigt mycket. Dock gör det jävla onte efter i ca 1 dag i samband med att blygdläpparna blir mindre svullna, har varit så i kanske ett år nu


   
SvaraCitera

Låter nästan som du är en aning trång. Snacka med ungdomsmottagningen, vill inte sätta någon direkt diagnos såhär xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men du har ju rätt så xD brukar alltid få ont i början av sexet oxå om killen är stor har har blivit spräckt ex antal ggr xD skäms inte direkt för at prata om de [crazy]


   
SvaraCitera

MissButterfly:

Men du har ju rätt så xD brukar alltid få ont i början av sexet oxå om killen är stor har har blivit spräckt ex antal ggr x

Då blir du nog inte tillräckligt våt trots allt. Testa med glidmedel.


   
SvaraCitera

Okej, tycker lite att om du har blivit spräckt, så borde du ändå blivit mer "uttöjd" och elastisk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men det är just de att jag har inte blivit uttöjd alls snarare tvårt om [shake]


   
SvaraCitera

MissButterfly:

Men det är just de att jag har inte blivit uttöjd alls snarare tvårt om [shake]

Gå till ungdomsmottagning eller gynekologiskmottagning.
Dock rekommenderar jag ungdomsmottagningen, det är gratis.

Antar att du kommer få xylicain (bedövande) för stunden, eventuellt behöver du kanske ta bort ärrvävnad från då du blivit spräckt, man kan bli trång av detta. Detta ingrepp är väldigt lätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu blir jag rädd... aj [cry]


   
SvaraCitera

Lyssna här.

Detta är inget farligt. Du har ont, du vill få bort smärtan. OM det nu blir ett sådant ingrepp så känner du inget, du är vaken inget att oroa sig över, det tar ca 10min. Du behöver inte vara rädd. Ditt problem kan försvinna av sig själv, men det kan ta tid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mjo men jag vågar aldrig gå till ungdomsmottagningen och skäms väldigt mycket för att visa mej så där är ett problem [n]


   
SvaraCitera

Det känner jag igen...xD

Jag vet inte hur gammal du är, du behöver inte berätta.

Första gången jag gick till ungdomsmottagningen som patient det var för ca 2månader sedan, jag blev i princip släpad dit av min flickvän. Jag har nästan samma problem som dig, fast min sträng till förhuden är för oelastisk, stel. Det det ordna sig.
Jag förstår att du känner dig osäker och väldigt blottad. Det helt ofta så. Men försök, kanske någon kompis/pojkvän kan följa med 🙂


   
SvaraCitera

Det kan vara en allergisk reaktion mot t.ex materialen i kondomerna eller om ni använder något specifikt glidmedel etc.


   
SvaraCitera