Aviseringar
Rensa alla

Svullnade ögon


Ämnesstartare

Hejsan alla. Jag hatar våren/pollen skitmycket. Man blir snorig, kliar i ögonen, man nyser och ibland hostar jag. Nu har jag fått en svullnad i ögonen (alltså ögonlocken har åkt ner mer än dem bör vara) har ni några tips på hur jag får bort det?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Ögondroppar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blir väl att ta medicin innan det bryter ut. eller vänta ut det. fråga fucking apoteket. det finns fler än ett nu.


   
SvaraCitera

gå till vårdcentral och få medicin utskrivet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Badda ögonen med vatten för att få ut ev pollenpartiklar som irriterar? Ögondroppar? Antihistaminer? Venne, jag har inte pollenallergi, men att gå till vårdcentralen (eller bara apoteket) låter som en god idé.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hej. Det finns ögondroppar som kan hjälpa mot problemet med ögonen. Det som dock hjälper bäst är allergimediciner. För att få detta måste du gå till läkaren, det är bara att boka en tid på familjeläkarmott.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

A och O är att börja med medicinerna i tid. Andra tips är att inte torka dina kläder utomhus, inte gosa med dina djur under pollensäsongen, de bär ofta på mycket pollen. När det är varmt ute med lite regn och vind så sprids pollen som mest så undvik att vara ute då. Man kan alltid spola näsan med koksaltlösning. Rök inte!


   
SvaraCitera