Aviseringar
Rensa alla

Syndig, sexistisk, dålig, snuskig och ondeskefull reklam på TV och Internet. ):


Ämnesstartare

Hej, jag tycker det är sjukt att det är så sjukt mycket sexistisk rekam med massa sex och sånnt på TV, Internet, och MSN, och överallt. ):

Får man verkligen ha sånn reklam i TV? Finns det ingen lag emot sånnt?
Det är ju stötande, störande, porrnografiskt, sexuellt, sexististk, och kränkande ju.

På TV, när dom gör reklam för t.ex kläder, rakaparater, parfym, anti-rynkkräm osv, är det massa ondeskefullt och sexistiskt. Vissa reklam inslag är ju rent porr alltså. ):

Det som är kurivt kan ni hoppa över om ni är lata, det är inte så viktigt, bara några exempel på TV-reklam. [sad]
---------
Väldigt ofta man ser t.ex en kvinna som använder några kläder/balsam/rynkkräm eller nått, sen kommer det fram en eller flera män och börjar smeka och pussa och snuska sig på henne. ):
Eller tävrt om, att en man använder nånn rakapparat/deoderatnt och det kommer fram en eller flera kvinnor och börjar smeka och pussa på honom och äckla sig. ):

Sen har jag som sagt sett reklam inslag som är typ rent porr, bl.a en sattsa-pengar-på-spel-reklam, där dom vissar en man och en kvinna som har sex, (man ser t.o.m. nakna bröst, rumporo och sånna grejer.) och sen kastar manen kvinnan åt sidan, och spriger till TVen för att kolla på nånn match, och sen klär kvinnan på sig och går iväg, och då spriger mannen efter naken. Västa porret ju. ):
-----------
Sen i tidinigar, MSN, och på TV, har de alltid massa dateing reklam, som ofta bara riktar sig till män, och framställer kvinnor som sexobjekt. De skriver det nästan som: Killar, vill ni ha en tjej? ring xxx-xxx-xxx-xxx. ):

Och på MSN, när man loggar in får man alltid upp massa sånn rekam, porr-reklam, och dateing-rekalm. De brukar visa rutor med länkar där det står typ, "Maxa orgasmen - gör så här" "Knulla din partner i röven - gör så här" "5 tips på hur du suger kuk" "6 tips för bättre sex" och massa sånnt snusk. Tänker de inte på att det faktikst finns barn som avänder msn? [sad] Och sen att det ofta är så kränkande, sexistiskt, och att kvinnor framställs som sexobjekt och sånnt. ):

Det är dåligt. [sad] Vad kan vi göra för att stoppa det? [sad]
Vad tycker ni? Visst e det dåligt ju? )=

Här är några länkar också, artiklarna är dock några år gamla men...

Aftonbladet - Anmälningar mot sex i reklam ökar

DN - Unga gör tummen ned för sex i reklam

Visste föresten inte om jag skulle lägga tråden här eller i samhäll- & politik.

Syndig, dålig, ondskefull reklam.jpg


   
Citera

SaltaKätzchen:

Jag tycker det är bra. (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Resultat. (Du röstade på detta alternativ)

Tryckte fel, tycker egentligen att det är bra.


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Jag tycker det är bra. (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Jag tycker det är bra. (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Jag tycker det är bra. (Du röstade på detta alternativ)

är man så jävla dum i huvudet så man tror att man får en tjej för att man ringer ett nummer och betalar 20 spänn minuten så får man fan skylla sig själv för den skiten.
Reklam är reklam, du måste inte tro på skiten


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Och på MSN, när man loggar in får man alltid upp massa sånn rekam

Öh, jag trodde den reklamen var baserad på vad du sökt och surfat på tidigare, men det kanske bara gäller i webbläsare... Eller så är det kanske google som hyrt sig reklamplats i msn.


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Resultat. (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Hej, jag tycker det är sjukt att det är så sjukt mycket sexistisk rekam med massa sex och sånnt på TV, Internet, och MSN, och överallt. ):

Tänk att jag visste att dt var din tråd efter första ordet i rubriken[wink][cool]


   
SvaraCitera

Jag verkligen älskar alla vackra ideal vi har i vårat samhälle! [love]


   
SvaraCitera

standby:

Eller så är det kanske google som hyrt sig reklamplats i msn.

Bara i vissas msn isf kan inte minnas att jag ngsin fått sånt[confused][rolleyes]


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Jag tycker det är bra. (Du röstade på detta alternativ)

Absolut.


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Det är dåligt. (Du röstade på detta alternativ)

Sexuell frihet är bra, men i dagens samhälle har den gått till överdrift. Nu utnyttjas den som vilket annat medel som helst endast för att företagen ska göra oss uppmärksamma på deras varor. Det är fel att sex brukas på det sättet.


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Jag hatar det. [n] (Du röstade på detta alternativ)

Jag hatar all reklam.


   
SvaraCitera

Jag tycker du tar i. Visst det är dåligt. Men bildexemplet var ganska kasst... Din trovärdighet dras ner ganska rejält tycker jag när du börjar dra in synd och ondska.
Det är väl bra att lära ut allmänheten om hur man maxar en orgasm, vad är det för ondskefullt med det?


   
SvaraCitera