Aviseringar
Rensa alla

synnedsättning


Ledsen Är det problem med båda ögonen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snacka.org:
Ledsen Är det problem med båda ögonen?

asså  jag skelar ju  dem rör sig lite med de är p.g.a mitt synfel ser inte bra på långt hål  känns jobbigt när man pratar med någon  så måste man ha ögonkontakt


   
SvaraCitera

IIGonnaKillYou99: asså  jag skelar ju  dem rör sig lite med de är p.g.a mitt synfel ser inte bra på långt hål  känns jobbigt när man pratar med någon  så måste man ha ögonkontakt

Jag kan tänka mig att det är jobbigt, du kanske kan ha på dig glasögon som är lite tonade för att slippa lite av det problemet? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snacka.org:

Jag kan tänka mig att det är jobbigt, du kanske kan ha på dig glasögon som är lite tonade för att slippa lite av det problemet? 

inte innomhus va?


   
SvaraCitera

IIGonnaKillYou99: inte innomhus va?

Förmodligen inte, beror på hur starkt tonade de är. 

 jeff+goldblum.jpg
article-2084388-0204A6800000044D-476_468DSC2657.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men asså jag kan ju leva med de  lite störande  men man kan inte få allt man vill ha o man kan inte vara perfekt den som är perfekt den ljuger!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om man nu bortser från skelningen (om man nu kan det?) hur mycket har du i syn dvs i siffror? Full syn är 1.0. Har du även brytningsfel (astigmatism)? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

politisk realist:
Om man nu bortser från skelningen (om man nu kan det?) hur mycket har du i syn dvs i siffror? Full syn är 1.0. Har du även brytningsfel (astigmatism)? 

typ  0,3 hann  läsa halva mren dem sa 0,5


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IIGonnaKillYou99: typ 0,3 hann läsa halva mren dem sa 0,5

Jag har en kusin som har kraftigt nedsatt syn. Utan glasögon ser han 0,2 på ena ögat och 0,3 på andra och med glasögon ser han 0,7 på ena ögat och 0,3 på det andra ögat. Dvs det ena ögat förbättrades från 0,2 till 0,7 men det andra ögat var oförändrad (0,3).

Men tillsammans blir hans syn (0,7 + 0,3) = 1,0 och det är vad han fick veta minimikravet från Transportstyrelsen för körkort . Så han fick körkort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

politisk realist:

Jag har en kusin som har kraftigt nedsatt syn. Utan glasögon ser han 0,2 på ena ögat och 0,3 på andra och med glasögon ser han 0,7 på ena ögat och 0,3 på det andra ögat. Dvs det ena ögat förbättrades från 0,2 till 0,7 men det andra ögat var oförändrad (0,3).

Men tillsammans blir hans syn (0,7 + 0,3) = 1,0 och det är vad han fick veta minimikravet från Transportstyrelsen för körkort . Så han fick körkort.

naajs asså visst det är jobbigt att jag har de så här ingen förstår detta utom jag  o folk kolla lite konstigt på mig ibland men  de är väl bara att leva med det  o det finns ju bussar så aa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IIGonnaKillYou99: naajs asså visst det är jobbigt att jag har de så här ingen förstår detta utom jag o folk kolla lite konstigt på mig ibland men de är väl bara att leva med det o det finns ju bussar så aa

Se positivt på framtiden. Det är säkert bara en tidsfråga innan det går att operera det hela. Idag fixar de brytningsfel på personer som nästan är blinda med hjälp av laser så de får full syn. Tänk bara hur snabbt den medicinska forskningen gått bara på 10, 20 eller 30 års sikt.


   
SvaraCitera

IIGonnaKillYou99:

asså jag tror inte jag orkar göra de de kan gå åt helvete o vill inte riskera mig för de hellre att jag har en dålig syn o kumma se allt än att inte se någonting

De bra , må bra istället ! Smärtan är den värsta som finns , värre än att föda barn .


   
SvaraCitera

lurifax69: värre än att föda barn .

nja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men asså jag vill gärna ha en tjej faaan men jag pratar inte så mycket


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men  det är inte mycket att göra bara att leva med det


   
SvaraCitera