Aviseringar
Rensa alla

Syns rehabilitering när man söker jobb?


Ämnesstartare

Jag håller på att utbilda mig till undersköterska nu, efter det blir det sjuksköterska. Men nu undrar jag: Syns det att man genomgått rehabilitering på något papper man måste visa när man gör jobbansökan?

Jag är rädd att jag inte får något jobb om jag går på rehabilitering, men utan det kommer jag aldrig kunna leva ett nyktert liv.

Uppskattar seriösa svar!
Tack!


   
Citera
Ämnesstartare

Nej, sånt är väl sekretessbelagt och faller under sekretesslagen.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

kindergarten:

Syns det att man genomgått rehabilitering på något papper man måste visa när man gör jobbansökan?

Detta fattar jag inte alls. Det är du som BESTÄMMER vilka papper eventuella arbetsgivare får se när du gör din ansökan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schism:

Detta fattar jag inte alls. Det är du som BESTÄMMER vilka papper eventuella arbetsgivare får se när du gör din ansökan.

Kanske. Men kan dom få reda på det på något sätt? Rädd att det kommer påverka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kindergarten:

Kanske. Men kan dom få reda på det på något sätt? Rädd att det kommer påverka.

Nej, ingen kommer få reda på nåt, sluta leta efter ursäkter. Frågor som detta kan du ställa där eller på telefon innan. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schism:

Nej, ingen kommer få reda på nåt, sluta leta efter ursäkter. Frågor som detta kan du ställa där eller på telefon innan. [zzz]

Haha, men jag vill ju vara säker innan jag gör något. Var där?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kindergarten:

Kanske. Men kan dom få reda på det på något sätt?

Inte såvida inte du lägger upp det på facebook och någon ond arbetsgivare stalkar dig där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kindergarten:

Var där?

På rehabiliteringskliniken eller vad det nu är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Inte såvida inte du lägger upp det på facebook och någon ond arbetsgivare stalkar dig där.

Hihi, jag har inte facebook. Men tack för tipset!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schism:

På rehabiliteringskliniken eller vad det nu är.

Okej 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera