Aviseringar
Rensa alla

Synundersökning+smink=


Ämnesstartare

Jag ska skaffa linser imorgon. Så jag ska givetvis på synundersökning. Så jag har världens löjligaste fråga.. nån måste ju vara först med att ställa den så eehmm.. hmm Here vi go:

Påverkar smink resultatet av en synundersökning?

Ta frågan med en nypa salt [blush]


   
Citera

Ja, om du sminkar på ögat. [party]

Annars kan jag inte riktigt se hur det skulle påverka synundersökningen.


   
SvaraCitera

crystalcastle:

Påverkar smink resultatet av en synundersökning?

Ifall du flörtar lite med optikern kanske du kan få rabatt. Annars ska det vara rätt starka ämnen som sabbar synen, och då försöker du nog tvätta ansiktet skrikandes innan du gör en synundersökning.


   
SvaraCitera

Det tror jag inte.

Men jag använder kajal på "nedre vattenlinjen" på ögat. Så då kan det kanske vara irriterande/suddigt. Så det borde du nog skippa 😉 om du använder sånt.


   
SvaraCitera

Nä det är chill. Däremot får du nog sätta i linserna inne i butiken, och det kan lätt bli lite blött... Speciellt om det är första gången. Så då kommer du sabba sminket ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fast jag ska väl inte sätta i linser imon? De är ju bara undersökning.. jag har astigmatism å nått mer ja inte vet vad det heter, men det skulle tydligen gå att ha linser med dom felen iaf. Jag kör inte på kajal. Så de blir bara maskara å lite foundation tjosan eller nått ; D Fan vilka sköna människor ni är alltså.. : D Taaaack[bigsmile][cute]


   
SvaraCitera

crystalcastle:

astigmatism

Jag har också det.

crystalcastle:

maskara

Skippa helst mascaran, för tro mig, det blir JÄVLIGT blött. Det tog en halvtimma för mig att få i ena linsen första gången och det kommer ju inte lite tårar.


   
SvaraCitera

Jag har haft smink på synundersöklingar ett flertal gånger!


   
SvaraCitera

Lugnt med smink, även när man ska stoppa in linser första gången. Tycker jag då va, hur har ni satt in linserna egentligen? [tard]


   
SvaraCitera

WickedBarbie:

hur har ni satt in linserna egentligen?

Jag hade en tränad gorilla som gjorde de.. [blush]


   
SvaraCitera

tetrapack:

Jag hade en tränad gorilla som gjorde de...

låter mysigt, var den söt? :$


   
SvaraCitera

WickedBarbie:

låter mysigt, var den söt? :$

Jag vet inte riktigt.. Den var hårig iaf [wink]


   
SvaraCitera

tetrapack:

Jag vet inte riktigt.. Den var hårig iaf

åh, fick du hår i ögonen? 🙁


   
SvaraCitera

WickedBarbie:

hur har ni satt in linserna egentligen?

Försökte väl med knytnäven, och så... Det var ju läskigt att peta sig själv i ögat i början, försökte väl trycka dit den fort som fan och sen blinka. FLUFF sa linsen, och flög iväg!


   
SvaraCitera

standby:

Försökte väl med knytnäven, och så... Det var ju läskigt att peta sig själv i ögat i början, försökte väl trycka dit den fort som fan och sen blinka. FLUFF sa linsen, och flög iväg!

åh, det förklarar saken, haha 😀

jag brukade bara lägga dom på nedre kanten (om du förstår?) och sen luta huvudet bakåt så föll dom i alldeles galant 😀

...sa linsen verkligen fluff? [tard]


   
SvaraCitera