Aviseringar
Rensa alla

Syskonmisshandel, hur hanterar man det?


Ämnesstartare

schism:

En kille som slår sin syster är inte värd ett skit.

Det kan ju degenerera så kraftigt att han börjar misshandla, eller på något annat sätt skada andra människor. Det är nog det mest skrämmande.


   
SvaraCitera

planetaryvision:

Han bor delvis hemma. Dvs han är hemma om helgerna. Men som du säger är det sjukt att dom inte reagerar på något annat sätt.

Ja, samma sak med mig när alla bara skyller allt på mig för att jag är äldst och misshandlar mig psykiskt. Man blir ju faktiskt förstörd av att föräldrarna inte finns där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nellnellnell:

Hur gammal är du och hur gammal är din bror?

Jag är 15 och han är 17.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

planetaryvision:

Det kan ju degenerera så kraftigt att han börjar misshandla, eller på något annat sätt skada andra människor. Det är nog det mest skrämmande.

Vad snackar du om?! Det är illa nog att han skadar dig, snubben är redan halvrubbad, om inte helt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

planetaryvision:

Vardagliga småsaker.

ja men tack tror du hel ärligt att jag skall kunna ta dig seriöst när du drar allt så kort? du kanske retar din bror enorm och tillslut kanske han bara flippar.
Du får det ju som att låta han slår dig på käften för du tog sista mjölken.

planetaryvision:

Han berättar (självklart...) sin version också, och uppenbarligen resonerar de "störst har rätt".

Ja men inte för oss som tråden är riktad till , och dina föräldrar verkar ju vara på hans sida.

Om du verkligen bryr dig så kanske du kunde berätta mer vad som händer mer i detalj.
annars säger jag ge fan i att reta honom så slutar han


   
SvaraCitera

Vilken typ av skador är det vi talar om?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

planetaryvision:

Jag är 15 och han är 17.

Hmm ok. Du måste ju försöka få dina föräldrar att förstå, men ifall det verkligen inte går kanske du ska ta kontakt med soc för du kan ju inte ha det sådär tills antingen du eller han flyttar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fakotza:

du kanske retar din bror enorm och tillslut kanske han bara flippar.

om så vore fallet skulle hon antagligen sluta då hon fått spö några gånger. mer troligt att han lider av nåt allvarligt aggroproblem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

waterboarding


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schism:

om så vore fallet skulle hon antagligen sluta då hon fått spö några gånger. mer troligt att han lider av nåt allvarligt aggroproblem.

Möjligt möjligt men hur skall vi veta? och varför skall vi bry oss om vi sitter och gissar allt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebabkurt:

Vilken typ av skador är det vi talar om?

Fläskläpp och otaliga blåmärken. Det kan verka som bagatellskador, men det är den psykiska misshandeln och förudmjukelsen som är värst.


   
SvaraCitera

schism:

mer troligt att han lider av nåt allvarligt aggroproblem.

Jag och min bror bultade på varandra mycket kraftigt under ett par år, inte har vi "aggroproblem" för det...

planetaryvision:

Fläskläpp och otaliga blåmärken. Det kan verka som bagatellskador, men det är den psykiska misshandeln och förudmjukelsen som är värst.

Ok. Ja jag kan inte komma med någon lösning. Säg ifrån på riktigt helt enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schism:

du kanske retar din bror enorm och tillslut kanske han bara flippar.

Nej, det är inte så det är. Som jag sa tidigare, det kan vara småsaker... Jag kan säga åt honom att sänka volymen när han lyssnar på musik, plocka undan efter sig osv. Han blir förbannad och båda argumenterar ett tag och till sist leder det till en käftsmäll. Är det tillräckligt detaljerat för din smak?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebabkurt:

Jag och min bror bultade på varandra mycket kraftigt under ett par år, inte har vi "aggroproblem" för det...

Det är inte samma sak när två killar brottas som när en storebror slår sin lillasyster på käften med nävarna.

planetaryvision:

Det kan verka som bagatellskador, men det är den psykiska misshandeln och förudmjukelsen som är värst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

planetaryvision:

Är det tillräckligt detaljerat för din smak?

Nu citera du fel person..


   
SvaraCitera