Forumet - Systemets bästa cider

Systemets bästa cider

2927 0 17
Har druckit en samling olika äppelcider senaste veckorna och har äntligen funnit en som jag gillar, nämligen Somersby. Den smakar ordentligt med äpple och är varken för söt, för ölaktig eller för lik äppeljuice.

Det innebär att min jakt på en bra äppelcider är avslutad, och jag kan ge mig in på nästa utmaning: hitta en bra cider av annan smak.

Med andra ord, ge mig tips på goda ciders (cidrar? ciderdrycker?) av annan smak än äpple. De ska inte vara för söta, men inte smaka som öl heller.

Spana också in:

Blivande_japan:

shit!brukar aldrig köpa äppelcider på systemet, köper antingen sprit eller alkoläsk typ, innan jag var 20 var det kokoslikör som gällde

Dricker oftast stoli eller vin och whiskey ibland, men fan, ska man hitta bra cider så får man ju leta lite. I och med att cider kostar så pass lite och min alkoholtolerans verkar ha tagit sommarlov så är det rätt värt.
mediakatt:

Såg det på Systemets hemsida, men den verkade enbart finnas i Falkenberg och i deras beställningssortiment.

Aha, synd. Jag har bara köpt den ute på krogen så synd om den inte finns på systemet.

mediakatt:

Är den som äppelcidern?

Jag personligen tycker bättre om päron än äppelcider, så tycker den är lite godare, men smakerna är ganska lika.