Aviseringar
Rensa alla

systemkamera :DD


Ämnesstartare

Asså ursäkta om det redan finns en sån här tråd men iaf xD

jag har tänkt att köpa en systemkamera, så jag undrar vilken ni rekommenderar? Det får gärna inte vara en allt för avancerad eftersom det är min första ^^ Men iaf, vilken tycker ni att jag ska köpa? 🙂


   
Citera

Olympus E-420 eller den något enklare Nikon D60 (dock har denna fler tillbehör).


   
SvaraCitera

jag har en Canon EOS 300D, och den är bra att börja med tycker jag 🙂 man utvecklas mycket när man förstår alla funktioner, och det går att ta respektabla foton även när man kör på full automatik!


   
SvaraCitera

hatar fjortisar som köper symtemkamera för att fota meningslösa saker


   
SvaraCitera

snåljåp:

hatar fjortisar som köper symtemkamera för att fota meningslösa saker

WORD![bigcheers]


   
SvaraCitera

snåljåp:

hatar fjortisar som köper symtemkamera för att fota meningslösa saker

mest av allt sig själva.. deras idiotiska egopics


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snåljåp:

hatar fjortisar som köper symtemkamera för att fota meningslösa saker

zetor:

WORD![bigcheers]

ohYEA_:

mest av allt sig själva.. deras idiotiska egopics

Tur då att jag inte ska fota meningslösa saker 😀 [y]


   
SvaraCitera

engrönvattenkanna:

jag har tänkt att köpa en systemkamera, så jag undrar vilken ni rekommenderar? Det får gärna inte vara en allt för avancerad eftersom det är min första ^^ Men iaf, vilken tycker ni att jag ska köpa? 🙂

Dn här rekommenderar jag, billig också
Sony DSLR-A200 + 18-70/3,5-5,6
4600:kr

http://www.netonnet.se/index.asp?tracker=prisjakt&iid=114584


   
SvaraCitera

Canon EOS 350D är väldigt billig nu eftersom den inte är bland de senaste modellerna. Väldigt lätt att hantera, man kan fota automatiskt (blir så klart sämre bilder, men så är det alltid), det enda negativa är att kitobjektivet kinda sucks. Rekommenderar att man köper ett objektiv med bättre kvalitet direkt.

Så som jag förstått det har Nikon oftast bättre kitobjektiv, men jag tycker att de kamerorna känns lite plastiga. Inte alls samma känsla av kvalitet som Canon.


   
SvaraCitera

köp en kompaktkamera och lär dig se bilder och kompositioner och få in sånt

du blir inte bättre fotograf för att du har en systemkamera


   
SvaraCitera

mjölk:

de kamerorna känns lite plastiga. Inte alls samma känsla av kvalitet som Canon.

tvärtom.


   
SvaraCitera

Klorofyl:

tvärtom.

Do not agree.

Min kompis har en Nikon D50=PLASTPLASTPLAST.


   
SvaraCitera

mjölk:

Min kompis har en Nikon D50=PLASTPLASTPLAST.

Har en av samma modell och tycker inte den är plastigare än motsvarande canon-modeller, typ 300d eller 350d, sen om man jämför en low-end-kamera från nikon med en canon 5d eller tvärtom så är det ju öppenbart vilken som kommer vara plastigast.

Ytan på d50an är mycket greppvänligare och gummigare än 300/350orna som typ känns glatta och irriterande.


   
SvaraCitera

jag vill också köpa en 🙁
jag var tydligen väldigt bra på att fota när jag provade min kompis systemkamera, alla är tydligen inte det. är du inte det, låna någons och prova först.


   
SvaraCitera

syns om man kollar på högupplösta bilder också

350d
d50

zooooooooma in så ser man att d50an är skrovligare och inte lika glatt och upplevs mindre plastig [party]

nu orkar jag inte fanboya mer [sad]


   
SvaraCitera