Aviseringar
Rensa alla

Syster som ignorerar mig


Ämnesstartare

Hej! Min syster bor i en annan stad och pluggar. Hon har börjat ignorera mig och sluta skicka sms hon tycker att jag är jobbig som skriver till henne alltid när hon pluggar. Hon sa till mig att hon har inte tid med mig. Hur kan hon då ha tid att festa med sina vänner! Fattar inte det. När hon blev kär i en kille pratade hon alltid med mig för att rådfråga mig, man kan säga att hon uttnyttjade mig för nu när den där killen har flyttat så snackar hon inte längre med mig. Fy fasen vilken syster. Vad tycker mi jag ska göra?


   
Citera
Ämnesstartare

Ursäkta för stavfel är fett trött


   
SvaraCitera
mens
 mens

åh Ledsen säg att du saknar henne och blir ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ignorera henne när hon behöver dig. Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Prata med henne om det. Om hon väljer att ta lite mer avstånd än du önskar så får du nog leva med det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Allt har sin tid och hon verkar prioritera plugget och vännerna hon har där hon bor nu. Absolut kan du skriva att du saknar henne, men jag tror inte det blir bättre om du blir arg eller irriterad när hon inte kan/orkar svara, utan ge henne tid att få satsa på sin framtid och få umgås med sina vänner. Ni kommer alltid att vara systrar även om ni inte hörs eller ses lika ofta.

Jag bor och pluggar själv på en annan ort än min familj, och tycker det är rörigt att försöka hålla kontakten med alla på hemorten, så jag umgås mest med mina kompisar som bor på samma ställe som jag. Det betyder inte att jag inte bryr mig om de där hemma! Jag älskar och saknar dem, men just nu behöver jag fokusera på mitt, och det har jag förklarat för dem. De som verkligen känner en överger en inte för att man inte hör av sig varje dag 🙂


   
SvaraCitera