Aviseringar
Rensa alla

Ta bort ärr/ärrgrop?


Ämnesstartare

Jag piercade naveln för ungefär ett år sedan, tror jag... Och tog ut den förra sommaren.

Mitt ärr är jättekonstigt, det är typ ett hål/grop/fördjupning och jättefult.. Vet heller inte om den läkt helt än, om man sträcker ut huden ser man ett litet svart hål..

men ja..
kan man ta bort ärret på något sätt?


   
Citera
Ämnesetiketter

Nej. Ärr har du för livet. Bara att leva med.Det blir förhoppningsvis mindre synligt med åren.


   
SvaraCitera

Webbitch:

Nej. Ärr har du för livet. Bara att leva med.Det blir förhoppningsvis mindre synligt med åren.

Man kan reducera och i bästa fall ta bort ärr helt med laserbehandling [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borde finnas någon kräm-liknade grej på apotek har jag för mig. Dock finns det inga garantier.


   
SvaraCitera

Buddah:

Man kan reducera och i bästa fall ta bort ärr helt med laserbehandling

Svindyrt och knappast värt om det inte gäller omfattande ärr som kan hindra socialt i livet.

Blitzen:

Borde finnas någon kräm-liknade grej på apotek har jag för mig. Dock finns det inga garantier.

Det mesta sådant där borde fungera om man använder det medan det är en färsk skada, för att ärret ska bli mindre märkbart, eller så är det för att bleka ärr. Jag tror inte det hjälper mot gropar i huden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Webbitch:

Det mesta sådant där borde fungera om man använder det medan det är en färsk skada, för att ärret ska bli mindre märkbart, eller så är det för att bleka ärr. Jag tror inte det hjälper mot gropar i huden.

Ja som sagt inga garantier, det är en bitch om ärret inte vill gå bort.


   
SvaraCitera

Webbitch:

Svindyrt och knappast värt om det inte gäller omfattande ärr som kan hindra socialt i livet.

Må så vara, men det går. [y]


   
SvaraCitera

Blitzen:

Ja som sagt inga garantier, det är en bitch om ärret inte vill gå bort

Jag tycker om ärr. Speciellt efter piercingar. Det visar liksom vilka val man gjort i livet och var man varit.

Buddah:

Må så vara, men det går.

Inte för gemene tonåring. Det har man inte råd med. Jag räknade alltså bort plasitkkirurgi av den anledningen. För folk med inkomst över 15000 i månaden går det dock säkert.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Webbitch:

Jag tycker om ärr. Speciellt efter piercingar. Det visar liksom vilka val man gjort i livet och var man varit.

Good point


   
SvaraCitera

GapzHax:

om man sträcker ut huden ser man ett litet svart hål..

Om man ser ett hål fortfarande så kommer det troligen läka mera med tiden, och förhoppningsvis då bli mindre synligt


   
SvaraCitera