Aviseringar
Rensa alla

Ta bort bilder från google


Ämnesstartare

Hur tar jag bort bilder som kommer upp på google (genom andra sidor) om jag inte vill radera bilderna från nätet?

Bilderna finns på min instagram och kontot är privat


   
Citera
Ämnesstartare

Det går inte. Du måste radera bilderna från nätet först eftersom Google bara är en återgivare av det som finns på andra sidor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är i princip omöjligt. Säkert några tjänster som redan har kopierat de där bilderna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan väl maila google, de måste ju ta hänsyn till sånt nuförtiden tror jag. EU-direktiv osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lr aha, jondet ska tydligen gå, i varje fall att plocka bort länkar från google. Tag kontakt med dem på tele? Är nog enklast


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan i vissa fall få google att ta bort länkarna ja, men det är ingen garanti. Andra sökmotorer kommer fortfarande indexera bilderna, så i praktiken är det lönlöst.


   
SvaraCitera

Radera bilderna från just sökmotorn Google går men det är krångligt. Radera bilderna från internet är i princip omöjligt eftersom det finns sajter som ligger och loggar allt som som läggs ut. Därför är det extra viktigt att man tänker en gång... två gånger... och tom tre gånger INNAN man lägger ut en bild eller text. 

Det fick en tjejkompis bittert erfara som lade ut sin superhäftiga superunika bil med registringsskyltar och allt UTAN att maska skyltarna. Gråter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns raderade bilder som finns på google


   
SvaraCitera

Har man en privat Instragram borde väl bilder inte indexeras av Google. Jag skulle radera dem och ladda upp dem igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ysomiwhy
Bilderna finns på min instagram och kontot är privat

Har det varit oprivat tidigare? 

ifall de varit det så kopierades bilderna då och finns därför kvar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zerafina: Har det varit oprivat tidigare?

Ja, därför de publicerat offentligt kan jag tänka mig 

Zerafina: ifall de varit det så kopierades bilderna då och finns därför kvar

aa men går väl att ta bort dem från de nya hemsidorna nu?


   
SvaraCitera
Kudhos

Praktiskt taget kört. Det finns så många spegelsidor som har samma innehåll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ysomiwhy:

Ja, därför de publicerat offentligt kan jag tänka mig 
aa men går väl att ta bort dem från de nya hemsidorna nu?

jo det borde funka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:
Praktiskt taget kört. Det finns så många spegelsidor som har samma innehåll.

men antar att det inte spelar ngn roll när jag inte skrivit fullständigt namn lr efternamn? så man kan bara sök om man har mitt instagramnic
dessutom finns väl hur många bilder som helst lagrade att mina få inte behöver sticka ut så mkt


   
SvaraCitera
Kudhos

ysomiwhy:

men antar att det inte spelar ngn roll när jag inte skrivit fullständigt namn lr efternamn? så man kan bara sök om man har mitt instagramnic
dessutom finns väl hur många bilder som helst lagrade att mina få inte behöver sticka ut så mkt

Sen får du inte glömma att många fall så är google sökningar baserat på vartifrån du befinner dig. Eftersom du är uppkopplad till ett nätverk som är nära där du bor så om du söker ditt namn så kommer du oftast först upp. Hade du gjort samma sökning i ett annat land t.ex så hade det gett andra resultat. Ibland räcker det med annan stad. Google är rätt speciellt på det viset.


   
SvaraCitera