Aviseringar
Rensa alla

ta bort ett gammalt (Tidigare) operitvsystem


Ämnesstartare

Jag har installerat om min dator och har nu fått Vista på min dator. tidigare hade jag XP.
datorn är en gammal skoldator och levererades med XP installerat. men skivorna jag har fått till datorn är Vista på.
men iaf, nu har jag två operativ på datorn när jag startat upp den och jag måste välja vista eftersom inte XP fungerar.
hur gör jag för att ta bort XP?


   
Citera

Du stoppar in Vista OS skivan och installerar Vista (medan du omformaterar datorn) så är allt borta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan du inte ta bort alla mappar manuellt från hårddisken?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schannon:

hur gör jag för att ta bort XP?

Vet inte om du kan ta bort xp, men det finns ett trix som man kan använda sig utav för att ta bort den där listan som kommer i starten. Det här fungerar i xp men det borde vara ungefär likadant i Vista.

Gå till Start> Högerklicka på dator/den här datorn, i listan som dyker upp så klickar du på egenskaper>Det borde nu dyka upp en ruta med ett antal flikar, du ska klicka på fliken "avancerat">I rutan kommer du nu att se ett par alternativ, på "start och åter ställning" klickar du på "inställningar"
Nu dyker det upp ytterligare en ruta, här kan du välja vilket operativsystem som är standard, och så kan du välja hur länge "start listan" ska visas du kan nog sätta den på "0 sek" och så bör du slippa se listan överhuvudtaget.

Jag sitter själv på windows 7 och här dyker det inte upp en liten ruta efter att man har klickat på egenskaper utan en större ruta där man kan ställa in en massa onödigt trams, det du ska leta efter är "avancerade systeminställningar" den ser likadan ut i alla versioner utav windows.

Om det är något speciellt som du inte förstår så är det bara att höra av sig. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carlin:

Gå till Start> Högerklicka på d.........

tack, det funkade. nu slipper jag ha det varje gång iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schannon:

tack, det funkade. nu slipper jag ha det varje gång iaf.

Najs [bigsmile]


   
SvaraCitera