Aviseringar
Rensa alla

Ta bort födelsemärken


Ämnesstartare

isola:

Läste sen att födelsemärken är lite större fläckar som kommer en liten tid efter att man är född. Dessa tror jag inte brukar förändras genom åren, mer än att de växer med huden så att säga.

Så har jag för mig - att de har en viss form som kan vara skojig. Eller som Gorbatjov - en inte så skojig form och storlek.

isola:

Leverfläckar är de där prickarna, de kan vara små, de kan vara utstående, man kan få nya under hela livet.

Det är de där jag inte haft koll på. Vet att de som står ut blöder som sjutton om man skadar sig där. =/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Det är de där jag inte haft koll på. Vet att de som står ut blöder som sjutton om man skadar sig där. =/

Läskigt! Har sluppit det (pepparpeppar)men har inga utstående iof. Har dock försökt ta bort ett mindre med en pincett då jag trodde att det var en fästing. Det vätskade och blödde läskigt och den försvann lite, nu är den dock tillbaka. Fast den är ca 1 mm stor iof.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kapar tråden lite, heh..

om man inte vet ifall leverfläckarna eller födelsemärkena är fula eller dåliga då? kan man be att få alla lite snabbt kollade på då? vet att jag kan ringa och fråga detta men aa [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

om man inte vet ifall leverfläckarna eller födelsemärkena är fula eller dåliga då? kan man be att få alla lite snabbt kollade på då? vet att jag kan ringa och fråga detta men aa [cute]

Ah det är ju det vårdis är till för. De uppmuntrar ju till sådant. Ofta ser de ju på en gång med sin förstoringsgrej om märket är "snällt" eller inte.
Jag var där med mina öron förut och bad att få visa upp födelsemärken också när jag satt inne med doktorn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ah det är ju det vårdis är till för. De uppmuntrar ju till sådant. Ofta ser de ju på en gång med sin förstoringsgrej om märket är "snällt" eller inte.

har typ ingen erfarenhet alls av sjukvård, det är därför jag inte vet något [crazy] men vad bra! ska nog ringa och be om att få en tid då.. har ändå ett par som sitter på opraktiska ställen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

har typ ingen erfarenhet alls av sjukvård, det är därför jag inte vet något [crazy] men vad bra! ska nog ringa och be om att få en tid då.. har ändå ett par som sitter på opraktiska ställen

Bra! Skönt att slippa oroa sig så bättre med ett ett besök för mycket än ett för lite.
Ågu jag skriver "ju" hela tiden märker jag nu. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Skönt att slippa oroa sig så bättre med ett ett besök för mycket än ett för lite.

aa fast är rädd för att kolla upp. får nya ganska ofta och så, tror det är därför jag har dragit ut lite på det med... undermedvetet, typ [crazy]

isola:

Ågu jag skriver "ju" hela tiden märker jag nu. [sad]

gör också det, heh. så lade inte märke till det [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

aa fast är rädd för att kolla upp. får nya ganska ofta och så, tror det är därför jag har dragit ut lite på det med... undermedvetet, typ [crazy]

Man får nya när man blir äldre det är ej farligt. De farliga växer och ändrar färg eller gör ont. Var hos en hudläkare en gång och såg en stor plansch på väggen med födelsemärken som alla var "snälla", och de såg jätteläskiga ut!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Var hos en hudläkare en gång och såg en stor plansch på väggen med födelsemärken som alla var "snälla", och de såg jätteläskiga ut!!!

men usch, skulle vilja ha bort dom ändå isåfall ju :$


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

men usch, skulle vilja ha bort dom ändå isåfall ju :$

Ja, tur att man får ta bort dem även om de inte anses som farliga.


   
SvaraCitera
Tyrael

Myksa:

Men var gjorde du det då? Och vad kostade det? [surprised]

Vårdscentralen jag är skriven hos (Capio Axcess). Det kostar inte mer än besökkostnaden, 100 kr om du är skriven där.


   
SvaraCitera

Jag har då hört att man kan bleka födelsemärken med citronsaft! Try that!


   
SvaraCitera