Aviseringar
Rensa alla

Ta bort oseriösa inlägg


Inte Gugge:

dumma trådar om dumma saker

*Ahem* *Ahem* macktorskens Bajstråd xD (gillade den ändå[cool])


   
SvaraCitera

Netherlick:

*Ahem* *Ahem* macktorskens Bajstråd xD (gillade den ändå)

Har missat den [sad]


   
SvaraCitera

Inte Gugge:

Har missat den [sad]

[surprised] Bara leta upp då[wink][wink]


   
SvaraCitera

Netherlick:

Bara leta upp då

Orkar inte [cry]


   
SvaraCitera

Inte Gugge:

Orkar inte [cry]

Naw, nu är jag snäll då[wink]

Stora bajs tråden


   
SvaraCitera

Bara för att du har startat en tråd så betyder det inte att den tråden enbart är till för dig och att du på något vis äger den. Vill du kunna moderera det folk skriver fritt så får du starta en blogg eller ett eget forum.

Om man nu kunde ta bort inlägg man inte gillar i trådar man själv startat så skulle folk i diskussioner också kunna ta bort inlägg bara för att de inte vill bli kritiserade. Om jag startar en tråd där jag hävdar att vi borde utrota vargen eftersom den dödar hundratals varje år och sedan kan ta bort alla svar som säger emot så blir det inte mycket till diskussionsforum.

Varför vill du överhuvudtaget kunna ta bort oseriösa svar? Du har ju redan läst dem.


   
SvaraCitera

retsti:

hahah skrattade irl över ditt sätt att framföra det där [crazy]

[wink]

hall0n:

Men om man ska skriva varför man ville ta bort det som sen granskas av en mod ,kan det inte utnyttjas

Alltså EXAKT vad man gör idag när man anmäler ett inlägg? åh.[zzz][zzz]

hall0n:

sitt eget forum

hall0n:

men ett forum som jag skapar är ju mitt?

[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Varför vill du överhuvudtaget kunna ta bort oseriösa svar? Du har ju redan läst dem

eftersom det kan förstöra för andra som vill ha svar på frågan, tänker ah skitsamma här är bara oseriösa svar.

Och jag tycker INTE att mina trådar är dumma, isf hade jag inte skapat dom, haha

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

om jag vill ha seriösa svar, ska jag få det i min tråd.

Nej jag äger inte forumet
men tråden som jag har skapat är mitt verk, så är det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hall0n:

[ide av hall0n, KOPIERA INTE]


   
SvaraCitera

hall0n:

eftersom det kan förstöra för andra som vill ha svar på frågan, tänker ah skitsamma här är bara oseriösa svar.

I så fall får de ändå skylla sig för att de inte orkar titta igenom en tråd som kanske kan svara på deras fråga. Handlar det om fem sidor av oseriösa svar så kan det ju vara motiverat att rensa upp tråden, men det kan man som sagt be en moderator att göra. Att trådskapare själva ska få bestämma vad som är seriösa svar och vad som ska stå kvar känns inte helt rimligt i ett öppet forum.

Ditt förslag om att moderatorerna senare ska få granska vad man tagit bort och om det var motiverat verkar inte så effektivt. Det blir ju betydligt mer jobb för dem än om de får radera saker efter anmälningar.

hall0n:

Och jag tycker INTE att mina trådar är dumma, isf hade jag inte skapat dom, haha

Jag har inte heller sagt att dina trådar är dumma.


   
SvaraCitera

Vi har sedan länge förstått att ungdomar.se inte är ett allmänt forum utan styrs av oss moderatorer, med JÄRNHAND.


   
SvaraCitera

Jag skulle aldrig hänga här om man inte fick vara oseriös. [confused]

Och när jag väl skapar seriösa trådar så tycker jag att jag alltid får seriösa/bra svar.


   
SvaraCitera
Åtta

hall0n:

men tråden som jag har skapat är mitt verk, så är det.

Nej. Frågan har kommit upp för diskussion tidigare, och när du trycker på "skapa tråd"-knappen så slutar det du skrivit vara ditt, och övergår till att bli ett publikum. Trådar är inte bara till för trådskaparen, utan de är till för forumet i stort. Om du får svar som du tycker bryter mot reglerna så kan du anmäla dem och i din anmälan förklara varför de bryter mot reglerna, så kommer en moderator att läsa din anmälan och bedöma huruvida posten bör redigeras eller tas bort.

Vi har en uppdelning i forumkategorier där vissa kategorier bör innehålla poster av lite högre kvalitet - och där de förväntas hålla sig till ämnet. Trots detta så måste ett visst mån av svängrum ges, då det är en av de saker som folk uppskattar med detta forum. Det är när det går till överdrift som vi moderatorer hoppar in och försöker styra upp situationen.

tl;dr:

Mawns:

Vi har sedan länge förstått att ungdomar.se inte är ett allmänt forum utan styrs av oss moderatorer, med JÄRNHAND.


   
SvaraCitera

hall0n:

men tråden som jag har skapat är mitt verk

Prata med Svenska föreningen för upphovsrätt


   
SvaraCitera

hall0n:

Jag tycker inte att alla ska få skriva en massa oseriöst i forum som någon skapat för att få seriösa svar.

Det är o"trolligt" oseriöst att tro sånt[cool]


   
SvaraCitera