Aviseringar
Rensa alla

ta ectasy för o värna om barnen under barnpassning


Ämnesstartare

combat_mannen:

fan va tvära ni blev då

väääääldigt konstigt du...


   
SvaraCitera

ja, tror det blir underbart för båda parter [smile] du kommer inte att ångr dig i efterhand; tänka att få pengar för att göra något sådant!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Åtta:

Nej, du bör inte ta ecstasy om du ska ta hand om ett barn, på precis samma sätt som du inte skulle vara stupfull när du tar hand om ett barn.

för det händer ju ungefär samma sak? [rolleyes]

Åtta:

För det första så tycker jag att du har en skyldighet mot barnen att vara nykter så att du är i stånd att ta ansvar om det skulle hända någonting

man blir typ nyktrare än vanligt av mdma, man blir kärleksfull, glad, avslappnad, grym, överpower, empatisk, får ork
ingenting är dåligt med mdma
så håll käften ni som inte vet någonting om serotonerga stimulanter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hänskapt:

ingenting är dåligt med mdma

I lol'd


   
SvaraCitera

Crypto:

I lol'd

du får lolla bäst du vill, men varför berättar du det för mig? har du inget bättre att säga? det verkar nästan som att du inte håller med mig om mitt påstående...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hänskapt:

det verkar nästan som att du inte håller med mig om mitt påstående...

no shit. [crazy]


   
SvaraCitera

Crypto:

no shit. [crazy]

pfft

var god säg vad som är dåligt med mdma

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

eller just det, du har ju inte ens provat det så du vet ingenting... good luck


   
SvaraCitera
Åtta

Hänskapt:

för det händer ju ungefär samma sak?

Njae, de har tämligen olika effekter, men poängen är att i båda fallen så är du onykter.

Hänskapt:

man blir typ nyktrare än vanligt av mdma

Image

Nej. Man blir onykter. Det är själva poängen med psykoaktiva droger.

Hänskapt:

man blir kärleksfull, glad, avslappnad, grym, överpower, empatisk, får ork

Ja, det kan jag mycket väl tänka mig. Det betyder inte att jag skulle köra bil, utöva mitt yrke eller ta ansvar för ett barn under dess påverkan.

Hänskapt:

ingenting är dåligt med mdma

Jo. MDMA har faktiska negativa effekter på hjärnan, eftersom den naturligt serotoninhämmande funktionen tillfälligt sätts ur spel, vilket innebär ett underskott under en kortare tid direkt efteråt. Vidare så skapas det vid intag av MDMA ett överskott av fria radikaler, d.v.s. obundna elektroner, samt ett underskott utav antioxidanter - vilket är vad som vanligen skulle binda dessa elektroner till sig. Dessa fria radikaler orsakar cellulär skada, förhindrar proper blodtillförsel i hjärnan, samt förstör vissa enzymer.

Hur som helst så är det fullkomligt irrelevant för diskussionen. Poängen är att han åtagit sig att ta ansvar för barn under en viss tid, och då förväntas han också hålla sig nykter under den tiden. Som jag sade så förväntar även hans arbetsgivare förmodligen att han håller sig nykter. Han kan ju alltid fråga dem om det är okej. [rolleyes]

Hänskapt:

så håll käften ni som inte vet någonting om serotonerga stimulanter

Jag tycker att man som brukare faktiskt bör ta och läsa om och helst förstå effekterna av de substanser man brukar. Har du gjort det? [smile]


   
SvaraCitera

combat_mannen:

va tror ni ?

Låter som en grymt dum idé 😀 Behöver du verkligen ta ecstasy bara för att ta hand om barn? Hur svårt ska det vara? Placera de framför TV:n och sätt på någon Disney-film. Lätt ju. Ecstasy ska man ta när man ska festa inte när man ska passa skitungar.
Tror inte föräldrarna skulle bli så jävla glada heller 😛 Tänk om de kommer på dig. Det är ofta ganska lätt att se ifall en person är påverkad. Det skulle hamna på Aftonbladets framsida haha "Barnvakten från helvetet tog dödsknark" ^^


   
SvaraCitera

Åtta:

Njae, de har tämligen olika effekter, men poängen är att i båda fallen så är du onykter.

tycker poängen är att alkohol gör en till ett äckligt troll, mendan mdma gör en till en gud...

Åtta:

Nej. Man blir onykter. Det är själva poängen med psykoaktiva droger.

har du provat en serotonerg stimulant? nej, det har du inte

Åtta:

Ja, det kan jag mycket väl tänka mig. Det betyder inte att jag skulle köra bil, utöva mitt yrke eller ta ansvar för ett barn under dess påverkan.

better safe than sorry iofs, och jag skulle inte heller köra bil då fokus läggs annorlunda... men, man blir inte dum i huvudet

Åtta:

Jo. MDMA har faktiska negativa effekter på hjärnan

jag vet, men det är ett mer eller mindre billigt pris som man tar på avbetalning... det är inte som att nervceller dör på momangen och får en att gå berserkagång eller drabbas av minnesluckor eller bli galet impulsiv eller dylikt, så det spelar ingen roll i detta sammanhanget

Åtta:

Hur som helst så är det fullkomligt irrelevant för diskussionen.

exakt

Åtta:

Jag tycker att man som brukare faktiskt bör ta och läsa om och helst förstå effekterna av de substanser man brukar. Har du gjort det? [smile]

i allra högsta grad...


   
SvaraCitera

pumanJessica:

rk" ^

hej, vet du vad "ecstasy" är för något och vad det gör med en person?
själv tror jag att det skulle vara mycket intressant att passa barn under påverkan
det hade definitivt varit en annan sak om barnvakten ifråga hade slängt i sig ett gäng benso eller rökt heroin...


   
SvaraCitera
Åtta

Hänskapt:

nej, det har du inte

Inte? Jag talar av erfarenhet inte om sådant på the internetz, men låt oss säga att du inte ska ta saker för givet.

Hänskapt:

det är inte som att nervceller dör på momangen och får en att gå berserkagång eller drabbas av minnesluckor eller bli galet impulsiv eller dylikt, så det spelar ingen roll i detta sammanhanget

Nej, det har jag heller aldrig sagt. Men ska man ta ansvar för någon annan så ska man se till att vara nykter. Det är en del utav att ta ansvar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

combat_mannen:

pengar ?

Tycker du ABSOLUT INTE ska ta det här jobbet.

Och om du gör det ändå, ta för FAN inte några droger. Det är några människors BARN, deras LIV. De litar på dig att ta hand om dem så du ska för fan inte ta droger.


   
SvaraCitera

isola:

Nej, du ska absolut inte passa några barn övht. Inte ens akvariefiskar ska du passa.

!!!!!


   
SvaraCitera

Gaaaah... sär skrivning och en helg är inte direkt mycket. Skärp dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha, va där i dag å snackade med föräldrarna. riktiga white trash alltså ! stog en whiskey på köksbordet å massa norrlands i trappen. as härligt folk! de ska iväg på nån festival å shit, sa åt dom att tare lungt me biran [wink] har i alla fall bestämt mig för att ta ectasy den kvällen har erfarenhet och vet att inget kommer gå fel.. ni som tror annat tror säkert på tomten också! klart det kan ses som moraliskt fel men inte fan kommer ungarna märka av nåt, e bara en go kille liksom.. bättre än nån tradig pedant som kollar disney å lagar bönor


   
SvaraCitera