Aviseringar
Rensa alla

ta för mycket voltaren


Ämnesstartare

Geigerzähler:

[love]

hehe[crazy]

Geigerzähler:

Nä, detta stämmer inte alltid (eller kanske för just oxy som är bra mycket starkare än tramadol/tradolan).

tänkte på oxy då[cute] lite lättare att få tramadol och tradolan utskrivet, men tycker ändå läkare kan vara väldigt vrånga på den biten ibland, men det kan ju vara olika på olika ställen också[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

jo det är sant, klart att de ej ska hålla på och fega om man faktiskt behöver ett särskilt läkemedel.

förstår ju hur dom tänker,d kan vara ruskigt beroendeframkallande, men dom kan ju inte hålla på att haka upp sig på det varje gång. Folk kan få jävulskt ont, då ska dom fan få smärtlindring också!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag fick citodon efter att ha skurit upp en varböld i halsen så att du inte får det efter du har skurit bort hela tonsillerna förstår jag inte!
Tror iaf det funkar bättre än voltaren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

vilka jävla hutlösa mängder

Lider av helt tokstörda jävla migränsmärtor, två sorters reumatism och en del slitskador efter överträning.

Paranormal_Cannabis:

tänkte på oxy då lite lättare att få tramadol och tradolan utskrivet, men tycker ändå läkare kan vara väldigt vrånga på den biten ibland, men det kan ju vara olika på olika ställen också

Ja, det är olika från läkare till läkare. Mig har de dock kastat narkotika på som ingenting. Antar att jag har mitt utseende till fördel, ser så liten och oskyldig ut. [blush] Små oskyldiga personer kan inte missbruka!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paranormal_Cannabis:

förstår ju hur dom tänker,d kan vara ruskigt beroendeframkallande, men dom kan ju inte hålla på att haka upp sig på det varje gång. Folk kan få jävulskt ont, då ska dom fan få smärtlindring också!

ja klart det! men det är bra att det ändå finns en försiktighet, men misstolka inte det med att jag ej tycker att folk som behöver starkare ska få det.

framtidstron lever:

Jag fick citodon efter att ha skurit upp en varböld i halsen så att du inte får det efter du har skurit bort hela tonsillerna förstår jag inte!
Tror iaf det funkar bättre än voltaren.

vet att vissa få citodon efter denna operation, beror helt på sjukhus verkar det som. men gnäller inte så länge detta faktiskt fungerar, vilket det gör! och i flertalet timmar, citodon har väldigt kort verkningstid som jag förstått det. vore ju najs att bli lite go dock [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Lider av helt tokstörda jävla migränsmärtor, två sorters reumatism och en del slitskador efter överträning.

hemskt att du har det så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

vore ju najs att bli lite go dock

ellerhhur 🙁
fast blev inte det iaf på mina standarddoser citodon, den är ganska svår att bli go med. vilket iofs är bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

den är ganska svår att bli go med.

Ja, ska man bli go på citodon får man offra levern om man inte orkar tvätta skiten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

ellerhhur 🙁

vet ju inte om den värsta smärtan har kommit än iofs. tror dag 5 brukar vara värst. var citodon bra i smärtstillande syfte? om jag får helt sjukt ont

Geigerzähler:

Ja, ska man bli go på citodon får man offra levern om man inte orkar tvätta skiten.

är nog individuellt


   
SvaraCitera

inga problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Antar att jag har mitt utseende till fördel, ser så liten och oskyldig ut. [blush] Små oskyldiga personer kan inte missbruka!

kan nog spela in en stor roll jo[crazy] sjukt egentligen att många läkare resonerar så[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

tvätta skiten.

hur gör man det? Kan man "få bort" paracetamolen?

Tyckte en läkare en gång var astöntig när han vägra skriva ut citodon för två dagars bruk när jag hade en skitstor varböld på röven. Övertyga honom många gånger om att jag inte skulle bli opiatmissbrukare för att jag käka citodon i två dagar [mad] någon måtta får det väl vara på försiktigheten.

Lounge fact:

var citodon bra i smärtstillande syfte? om jag får helt sjukt ont

Ja, all min halssmärta gick bort då. Det hade nog gjort ganska mycket ont utan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Ja, all min halssmärta gick bort då. Det hade nog gjort ganska mycket ont utan.

ahh.. blir sur om d ej skrivit ut det mest effektiva läkemedlet nu bara pga försiktighet [crazy] men förhoppningsvis får jag ej mer ont än såhär


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

är nog individuellt

Blir för mycket peracetamol för levern.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paranormal_Cannabis:

kan nog spela in en stor roll jo sjukt egentligen att många läkare resonerar så

Ja, sjukt.

framtidstron lever:

hur gör man det? Kan man "få bort" paracetamolen?

Ja, det kan man! Man kör det genom kaffefilter o.s.v. står på flashback. [blush] Vet ej om jag får skriva hur man gör häär.


   
SvaraCitera