Aviseringar
Rensa alla

Ta kål på sötsuget!


Ämnesstartare

Gör som många thailändska kvinnor gör; tillaga en stor sallad på morgonen som du kan äta av under resten av dagen. För det är ju ofta så att man tar något sött bara för att man inte ids tillaga något. 

Borsta tänderna efter varje gång du har ätit något. Då blir aptiten och sötsuget svagare.  

Ät inte för mycket frukt, för det är för det mesta bara socker det med, men hellre frukt en kaka. 

Försök att aldrig äta dig helt mätt, för då blir magsäcken mindre, och de med mindre magsäck ska visst inte vara lika lockade av sötsaker. Enligt någon undersökning med hjärnscanning utav överviktigas hjärnor. De visade sig att de hade högre aktivitet i hjärnan när de fick se bilder av sötsaker än andra människor hade, men när deras magsäck opereades så den blev mindre, blev aktiviteten vid sånna bilder också mindre. 

Om frestelsen är så stor att du kommer ge efter, föreställ dig att det söta är äckligt. T.ex. att kakan är så saftig eftersom den är indränkt med någons saliv. 

När du väl äter någon bakelse eller godis, försök då att välja det som inte är mest sött. T.ex. mörk choklad framför mjölkchoklad och om du bakar ta mindre socker än du skulle vilja.  Alltså får du något sött, men dess mindre sött det är dess mindre kommer suget sedan vara. 


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Eller så äter man så jävla mkt sött man får tag på så att man blir illamående utav dt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Eller så äter man så jävla mkt sött man får tag på så att man blir illamående utav dt. 

Har försökt. Funkar inte på mig iaf. Fick bara mer abstinens o större behov efteråt.  ):


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ooaooetsraoouevuooae:

Har försökt. Funkar inte på mig iaf. Fick bara mer abstinens o större behov efteråt.  ):

Ät mer då, man skall njuta av livet enda in i slutet! Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Ät mer då, man skall njuta av livet enda in i slutet! Blink

Vill inte ha massor hål, diabetes, o proppar i blodådrorna.  Socker gör även så att magnesium halten i kroppen blir mindre vilket leder till trötthet. Huden mår inte bra av sötsaker heller. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

menar du att man ska ha kål i sin sallad 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:
menar du att man ska ha kål i sin sallad 😀

hohohoho. aa. kål i chokladen, kål i saften, kål i glassen, kokt kål mh.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ooaooetsraoouevuooae: Huden mår inte bra av sötsaker heller.

vad händer med huden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ooaooetsraoouevuooae:

hohohoho. aa. kål i chokladen, kål i saften, kål i glassen, kokt kål mh.  

älskar kål men inte rå

Anura:

vad händer med huden?

den får mer acne kanske


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har inget sötsug, har bara vill äta hela tiden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

vad händer med huden?

''Läkaren Helena Nyblom anser att socker är en av de värsta bovarna när det gäller för tidigt åldrande: Innehåller kosten för mycket socker binder överskottssocker i blodet protein och dna, dvs arvsmassan, och medför ett slags karamellisering, som försvagar cellernas funktion. I huden binder sockret kollagen, hudens stödvävnad, och bryter ner det så att du får rynkor.''   länk

Har även hört man får lättare finnar av socker eller av bakelser eller nått 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp: älskar kål men inte rå

tycker om rå o kokt mums brukade dricka spadet till kokt kål tillsammans med mina syskon när vi va små, vi kallade det kaninsoppa mys


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad vore världen utan socker! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ta KÅL istället för SOCKER


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ät Viks Blue (eller vad dessa halstabletter heter) eller okokt spaghetti.

Funkar för mig. Fast brukar käka möe sött ändå, men när jag vill så fungerar det.


   
SvaraCitera