Aviseringar
Rensa alla

Ta kontakt med en tjej jag inte känner?


Ämnesstartare

Hej.

Jag har ett litet problem jag funderat över den senaste veckan.

Till att börja med vore kanske lite bakgrund i sin ordning:

Jag har alltid varit lite av en tillbakadragen och ensam kille. Jag har aldrig haft problem med att skaffa vänner utan snarare valt min ensamhet själv. I skolan håller jag mig inte för mig själv utan umgås med mina klasskamrater som vilken 16-åring som helst. Jag tycker själv att jag har rätt så stor social kompetens och har inga problem med att komma överens och umgås med människor.

Nu har min självvalda ensamhet gått över lite och jag umgås regelbundet med mina vänner, festar och har kul. Ett problem som min tidigare ensamhet har lett till är att jag har svårt för tjejer. Jag har gått och blivit lite småkär i en tjej. Problemet är att jag inte alls känner tjejen i fråga utan har endast träffat henne en gång, på en klassresa. Vi går inte på samma skola, utan det var bara en tillfällighet att vi träffade varandra där. Jag la till henne på facebook efteråt, men vi har inte talat något.

Det kanske känns lite märkligt att man kan bli småkär i någon man inte känner, utan bara träffat en gång och är vän med på Facebook, men denna tjejen verkar vara precis min typ. Jag gillar allt med henne. Hennes intressen, hennes personlighet, och hennes utseende.

Nu, för att komma till saken:
Hur tar jag kontakt med henne? Jag tvivlar starkt på att hon ens kommer ihåg mig. Det jag undrar är hur en tjej reagerar på att en främling för henne helt plötsligt försöker starta en konversation på Facebook? Hur går man tillväga? Vad talar man om? Och så vidare.

Eller är jag totalt galen och borde skita totalt i henne?

Ooops, blev ett väldigt långt inlägg för en liten fråga...


   
Citera

HalfWayBack:

Jag har alltid varit lite av en tillbakadragen och ensam kille. Jag har aldrig haft problem med att skaffa vänner utan snarare valt min ensamhet själv. I skolan håller jag mig inte för mig själv utan umgås med mina klasskamrater som vilken 16-åring som helst.

har också valt att var ensam, dock har jag svårt nu att få tag i nån 🙁
Börja med å fråga läget på facebook och så, jag har gjort så med okända människor, och det har funkat:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vigge le man:

har också valt att var ensam, dock har jag svårt nu att få tag i nån :(Börja med å fråga läget på facebook och så, jag har gjort så med okända människor, och det har funkat:)

Själv tycker jag det verkar märkligt. En total främling som frågar hur läget är? Det skulle jag personligen uppfatta som lite läskigt. Jag vet inte hur ni andra ser det.


   
SvaraCitera

jag tycker du kan börja prata med henne om hennes/dina intressen. det är inte så konstigt, ni har ändå någon aning om varandras existens.


   
SvaraCitera

Skitty:

ni har ändå någon aning om varandras existens.

sant


   
SvaraCitera

fråga om hon minns dig


   
SvaraCitera

Bor ni nära varandra över huvud taget?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RakatKadaver:

Bor ni nära varandra över huvud taget?

Jadå.. Det gör vi. Inga gemensamma vänner på Facebook dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

fråga om hon minns dig

Ja, det är ju ett bra sätt att öppna. Men hur tar man konversationen vidare? Jag har alltid uppfattat det som lite konstigt om man inte har något direkt syfte att tala med personen... Därför har jag svårt att skriva något till henne.


   
SvaraCitera

HalfWayBack:

Själv tycker jag det verkar märkligt. En total främling som frågar hur läget är? Det skulle jag personligen uppfatta som lite läskigt. Jag vet inte hur ni andra ser det.

Stämmer. Fråga något intressant istället. Något som gör att hon blir intresserad och inte uttråkad.

Creepa hennes facebook lite och se om hon har något intresse som du också har. En teveserie, någon person som inspirerar henne, musik etc. Vad som helst sålänge det är intressant och du också är intresserad av det. Att börja snacka om något du inte har en aning om funkar inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Stämmer. Fråga något intressant istället. Något som gör att hon blir intresserad och inte uttråkad. Creepa hennes facebook lite och se om hon har något intresse som du också har. En teveserie, någon person som inspirerar henne, musik etc. Vad som helst sålänge det är intressant och . Att börja snacka om något du inte har en aning om funkar inte.

Bra förslag. Däremot så avslöjar hennes facebook inte speciellt mycket om henne. Hon spelar fotboll vilket framgår från hennes bilder, men det är inget jag är speciellt intresserad av. Visst har man koll på Allsvenskan, går på lite matcher osv, men skulle det bli en diskussion om det skulle jag inte ha den blekaste om det mesta.


   
SvaraCitera

HalfWayBack:

Bra förslag.

Svårt. Då får du antingen creepa lite mer eller chansa. Eller vänta på rätt tillfälle, hon kanske skriver någon statusuppdatering eller något.


   
SvaraCitera

HalfWayBack:

Jadå.. Det gör vi. Inga gemensamma vänner på Facebook dock.

Det är ju perfekt upplagt ifall det skulle skita sig.
Jag hade pm:at henne med inledningsfrasen "Hej det är jag Bluttanblä, kommer du ihåg mig från den där klassresan?" och bett om hennes nummer.
Börja prata direkt på telefonen istället för skrift, för skrift skiter sig bara.

EDIT;
Förutsatt att hon ger bra respons.
Annars är det bara tack o hej, nästa tjej och en biff avverkar man i 180.


   
SvaraCitera

HalfWayBack:

Ja, det är ju ett bra sätt att öppna. Men hur tar man konversationen vidare? Jag har alltid uppfattat det som lite konstigt om man inte har något direkt syfte att tala med personen... Därför har jag svårt att skriva något till henne.

önskar jag visste. är själv urusel på detta men tyckte den öppningen var hyfsad. dock bara så långt jag vet. önskar dig all lycka iaf och att nån kan ge dig ett bättre svar än jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RakatKadaver:

Det är ju perfekt upplagt ifall det skulle skita sig. Jag hade pm:at henne med inledningsfrasen "Hej det är jag Bluttanblä, kommer du ihåg mig från den där klassresan?" och bett om hennes nummer. Börja prata direkt på telefonen istället för skrift, för skrift skiter sig bara.EDIT; Förutsatt att hon ger bra respons. Annars är det bara tack o hej, nästa tjej och en biff avverkar man i 180.

Bra tips!

Jag tror att jag kan klara av den första kontakten rätt så bra men problemet för mig är att hålla konversationen levande efter det. Vad fan ska man snacka om på telefon? Hon vet ju som sagt knappt om vem jag är.


   
SvaraCitera