Aviseringar
Rensa alla

Ta kontakt med någon man inte känner?


Ämnesstartare

Hej!
Ska vara ensam på mitt landställe i skärgården och vet att det finns några goa och fina killar där. Dock har jag aldrig pratat eller haft kontakt med dom, men vill det. Hur ska man gå till väga? Jag är inte en person som bara kan gå fram och prata om allt och ingenting. Dessutom vet jag inte om det finns något bra tillfälle då de antagligen inte bara kommer stå på gatan och vänta på att jag kommer fram och säger någonting. Förslag?


   
Citera
Ämnesstartare

På landet säger man ju ändå hej till alla så det tycker jag absolut att du ska göra. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kör bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
På landet säger man ju ändå hej till alla så det tycker jag absolut att du ska göra. 

Fast vi känner inga där? Det är egentligen min farfars hus och vi är bara där ca två veckor på sommarn. Så det är inte så att vi är bekanta direkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

titanicfanatic:

Fast vi känner inga där? Det är egentligen min farfars hus och vi är bara där ca två veckor på sommarn. Så det är inte så att vi är bekanta direkt.

Säg "hej, *ditt namn* " och fortsätt därifrån


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

titanicfanatic:

Fast vi känner inga där? Det är egentligen min farfars hus och vi är bara där ca två veckor på sommarn. Så det är inte så att vi är bekanta direkt.

Det spelar ingen roll. På landet säger man hej ändå. Tyckte att det var rätt konstigt när "jag" först skaffade sommarställe men sedan vande man sig och det är ju ändå rätt trevligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det spelar ingen roll. På landet säger man hej ändå. Tyckte att det var rätt konstigt när "jag" först skaffade sommarställe men sedan vande man sig och det är ju ändå rätt trevligt.

Då prövar jag nog också det (:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Säg hej när du ser dom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör det inte 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:
Gör det inte 🙁

Varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alltså, man gör ju som man gör med alla människor innan man känner dem. du har ju lärt känna alla du känner åtminstone en gång. bete dig naturligt, var nyfiken och vänlig. nog så.


   
SvaraCitera

Tycker också du ska börja med att hälsa och när du har gjort det några gånger kan du typ fråga frågor, t.ex var bästa badplatsen ligger eller nåt sånt. Och sen när du har tillräckligt mycket mod går du all in och frågar om han/dom vill hänga med och bada/köpa glass/spela fotboll eller nåt annat skoj:)))))


   
SvaraCitera