Aviseringar
Rensa alla

Ta kontakt med tjej som man inte känner helt:)


Ämnesstartare

Tjena!
ännu en hjälplös pojk här:)
tänkte bara skriva lite kortfakta om mig först, så ni får bättre förståelse om mig och situationen:
är 18år, ska börja 3e året på gymnasiet, ser ganska bra ut, charmig pojk som klär sig trendigt osv osv.. jag kan vara otroligt social med folk jag inte känner, men när det väl kommer till en flicka som jag tycker, då tar det tvär stopp:(

tjejen i fråga är 1år yngre och går i samma skola som mig. Hon försöker få ögonkontakt med mig typ hela tiden (är det något bra?) och är otroligt söt[blush] jag har haft 2 chanser att prata med henne men har sumpat båda, har mest stått och knappt sagt något :/

Har funderat på att ta kontakt med henne via facebook (vet vad hon heter), men kommer hon att tycka att det är läskigt tro? Vad ska jag skriva till henne/hur ska jag ta kontakt med henne?

btw.. har epilepsi, får inte dricka alkohol av läkarn, så därför går jag sällan på fester + att vi inte har samma kompiskrets, även om jag känner några av hennes vänner :p

Ha det gott ![y]


   
Citera
Ämnesetiketter

Eftersom hon söker ögonkontakt ofta vad jag förstår det som så låter det ju som att hon är intresserad av dig också! Bäst tror jag det vore om du gick fram och pratade med henne IRL, förr eller senare så måste man ju faktiskt göra det! Och det blir lättare och lättare för varje gång man tar sig modet... [smile]
Om du känner att du bara får tunghäfta så kan du ju såklart kontakta via facebook, börja lite försiktigt, bara vanligt "kompissnack" typ, var lite rolig och så, känner du att du får gensvar så var ärlig och säg att du tycker om henne men kanske är lite blyg! Det är oftast lite nervöst i början men det ger ju med sig! [wink]


   
SvaraCitera

mp4-12c:

Hon försöker få ögonkontakt med mig typ hela tiden (är det något bra?)

nej det betyder att hon tycker att du ser ut som ett kioskmongo


   
SvaraCitera

aa kör på face.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha, tack:) men vad ska man börja skriva om 😛


   
SvaraCitera

Börja med att lägga till henne som vän och se om hon accepterar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aa, det kan jag göra nu, men vad ska jag skriva om då när hon accepterar? vill vara lite förberedd innan jag lägger till henne lol 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

btw, när kan jag börja skriva till henne.. en dag, två dagar eller en vecka?


   
SvaraCitera

Skriv direkt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

typ om vad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Isawien:

Skriv direkt!

Men hur ska jag börja, ska jag ha något speciellt samtalsämne i början eller mest lite småprat?:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Isawien:

Skriv direkt!

Men hur ska jag börja, ska jag ha något speciellt samtalsämne i början eller mest lite småprat?:)


   
SvaraCitera

"Hej, hur mår du?" osv osv. Hur börjar du samtal med andra personer som du just träffat? Överanalysera inte allt, var dig själv! När du har en dataskärm framför dig som skydd så kan du ju vara lika social och trevlig som du brukar vara med andra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha okej får göra det då, tack för tipsen:)


   
SvaraCitera

Är hon intresserad av dig så lär det kvitta vad du skriver/säger. hon kommer bli glad bara av att du tar kontakt. Har hon inget intresse redan så tror jag det blir svårt att skapa det. så bara skriv. antingen blir hon glad eller så blir hon det inte. lycka till [smile]


   
SvaraCitera