Aviseringar
Rensa alla

ta med cigg hem till Sverige som 16 åring?


Ämnesstartare

ja som rubriken säger, jag vill ta med cigg hem från rumänien på flyget.
jag har bara handbagage och undrar om det kan bli några problem om jag sätter ciggen i jackan/väskan?


   
Citera

Knappast... men lika bra att hålla dig borta från cigg överhuvudtaget.


   
SvaraCitera

Förutsatt att du inte har så mycket att det sticker ut ur fickorna och så


   
SvaraCitera

Vad jag tror så är det ej olagligt för personer under 18 år att innehava cigaretter. Dock så kanske dina bekanta inte gillar det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja skulle ju tänka på det innan jag börja röka :/
så de borde inte bry sig så mycket?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie:
Vad jag tror så är det ej olagligt för personer under 18 år att innehava cigaretter. Dock så kanske dina bekanta inte gillar det.

där har vi mitt problem vill inte att päronen ska veta :/


   
SvaraCitera

Zymba: det här med yolo tycker jag är så roligt egentligen, det verkar ha HELT motsatt effekt på mig. när jag tänker yolo då tänker jag på hur rädd jag måste vara om detta enda liv jag har, hur jag måste ta vara på allt och maximera mitt liv, inte riskera det.

men det kanske bara är jag som tolkar det så
alltid varit en liten tant av mig ju

god natt sötisar
ska se om jag kan bli mer s3on-yolo:ig en dag, kanske ser ni mig på nyheterna i framtiden och tänker "åh där är ju zymba, hon den där mesen, se där vad hon coolat till sig!"

äsch, yolo det gamla förlegna ordet! men betydelsen är i grund och botten fin. kanske behöver du finna dig ditt alldeles egna ord för det hela? som säger samma sak men som inte inger dig de känslorna som du får nu av ordet yolo?


   
SvaraCitera

Varför vill du äns röka?


   
SvaraCitera

Jag ställer frågan som flera tidigare har gjort - varför köpa cigg? 

Men svaret på din fråga - om det är lagligt i Rumänien så får du enl Tullverket INTE ta med dig sig/tobak in i Sverige.

Jag ska åka på semester till Tallin i Estland. Hur mycket cigaretter får jag ta med mig hem utan att behöva betala några avgifter?

Eftersom Estland tillhör EU så finns det ingen egentlig begränsning så länge cigaretterna är avsedda för dig själv eller din familj. Tänk på att du måste vara 18 år fyllda för att få ta med dig tobaksvaror till Sverige!

KÄLLA: Tullverket


   
SvaraCitera

Tror du att du är cool lr


   
SvaraCitera